Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ni som beställt och ni som fått levererat, vad har ni haft för leveranstider? Initiellt uppskattad leveranstid samt vad det blev i verkligheten?
Själv beställde jag förra veckan (v31) och har en beräknad leveranstid v48. 17 veckor, känns lite halvsegt...
Hoppas,hoppas,hoppas på att det blir kortare, verkar som om många i detta forumet fått sina bilar ett par veckor tidigare än uppskattad tid, men kanske även vissa som blivit försenade.
Steff 99 skrev:Beställde i september 2010 fick leverans sista veckan i feb 2011 22 veckor levtid. :shock:
Så du skall nog inte hoppas på snabbare än du fått besked om.
Jäklar i det, 22 veckor, och över större delen av vintern, inget kul!
Var det beräknat redan från början eller blev det förskjutet över tiden?
Historiska data säger kanske inte så mycket om aktuell leveranstid. Det är många faktorer som påverkar. T.ex. så blev ju gensvaret stort på V60 kampanjen att volvo hade svårt att hinna med, tillsammans med katastrofen i japan så fick många vänta länge.

Men jag beställde min XC60 den 11:e feb och hämtade bilen den 28 april. Alltså precis 11 veckor.

På min yttrade sig felet precis så att[…]

Kväveoxider är inga "partiklar"[…]

Har just dessa hybrider annan AC än andra v60[…]

Jag hittade på ett Amerikanskt forum en med […]