Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrBandit
Jag har en V70 årsmodell 10 vars larm löser ut när bilen som är parkerad bredvid min startar. Vi står bredvid varandra i en carport-länga. Är larmet verkligen så känsligt eller finns det nått man kan göra åt det?
Jag skulle nog leta efter någon av dom bakre sidorutsensorerna... kan ha lossnat ?
Beter sig ditt larm "rätt" för övrigt ?
;-//
Jag har bytt parkeringsplats till en bredvid två tanter med små bilar så nu löser inte larmet ut längre. Jag ska dock be Volvo kolla upp så att inte nån sensor har lossnat. Jag antar att det är lite svårt att komma åt dessa?
av ZizzoZ
Mitt larm går igång när sopbilen kör iväg från vårat hus :P Vad hade du för bil bredvid dig? En bil med V12 kanske? Isåfall så gör väl muller o vibrationer att ditt larm går, spec. när bilen står i en carport-länga. Då ekar det ju dessutom.
av umekille
På jobbet koppla dom in tidrelä(intervalltid
på/av) på motorstolparna,men fick ta bort det
då många bilar var så känsliga att larmen startade
vid återstarten av strömmen. Troligt fel var att
kupé värmaren vibrerade vid omstarten och löste
larmsensorer i bilarna.

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

240 startar inte

Nu har jag felsökt ännu mer på den[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]