Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CrossFireX
Som sagt, en kort snabb fråga. Om man väljer laminerade sidorutor, sitter lamineringen på utsidan av rutan? Eller sitter den mellan rutan? Har för mig vindrutan är byggd så, två glasrutor med någon seg plast mellan.

Ställer frågan för att tydligen kan man inte ha tonade rutor + laminering. Sitter lamineringen på insidan, så känner jag någon som har ett företag som kan sätta på LLumar solfilm (riktigt bra solfilm)

Tack för svaret :)
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Har både laminerat och tonat och det går bra.

Laminatet är mellan såsom du beskrev
av waspman
Möjligt att det går på XC60. PÅ V60 gick det inte att få tonat och laminerade rutor...om de nu inte ändrat på detta.
av CrossFireX
Hmm. Nej, går inte att få tonade och laminerade på V60. Aja, om plasten till lamineringen sitter på insidan så ska det vara OK att montera solfilm.

Tackar för svaren! :)
av bupsen
Jag jobbar som bilglasmästare och lamineringen är alltid i mitten. lamineringen är främst till för att ljudisolera bättre och det är lite svårare att göra inbrott. Solfilma laminerade rutar är absolut inga problem det svår är att hitta en film som passar dom tonade rutorna.
av CrossFireX
Antar Volvo använder nanobehandling, håller ca 1 ett år sen måste det göras om för att ge bättre effekt. Använder du torkare ofta så håller det inte lika länge. Tror Volvo tar 495 för en behandling.

Glappar det i stolen om du "rycker"fram […]

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]