Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej
Har en Volvo 944 -91 som hela tiden dör då jag e ute och kör sedan startar den igen direkt eller efter ett par försök (kan va helt död i någon minut sen startar perfekt). När den startar börjar dock varningslampan för fel i tändnings eller avgasreningen att lysa. Varit in på en verkstad och läst av felkoder, får då 3st : 113 ; 221 : 231. Det enda jag har testat är att insuget är tätt och har bytt lambdasonden. Nån som har nått bra förslag på vad som kan va fel innan man lämnar in den på Volvo ???
av Lesjö
Byt pumpreläet, eller löd om alla anslutningar på det.
Stora vita reläet längst in till vänster bakom askkoppen.
Ett generalfel på 900-serien. Brukar yttra sig just som du säger.
Släck lambdalampan genom att lossa -polen på batteriet någon minut.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej igen.
Mitt problem slutatde med att bilen dog helt o vägra starta, hörde att pumpen inte slår till så relät verkade ju troligt. Åkte o köpte ett nytt på mekonomen men bilen / pumpen startar fortfarande inte. Ringde en kompis o snacka lite och han sa har du kollat säkringen till pumpen, vilket jag ej hade. Var nu ut och fann att det inte satt nån säkring där det ska sitta en för bränslepumpen så jag tröck i en och nu startar bilen ! Frågan nu är hur gick bilen innan utan säkring ???????

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]

Ingen internetanslutning via SIM

Tack för svar, bilen skall in på servic[…]