Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kebabpizza
Slår man in regnr. på Mekonomen så får man ju fram att det är en T5:a, motor: B5234T3 176kW. Slog på en annan R på blocket och fick fram B5234T4 184 kW. Men en R med automat har lägre effekt än en manuell, har jag för mig (?) vet dock inte om motortypen skiljer sig åt då.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
J0cke skrev:
andreas_lofgren skrev:
Bilen i länken är bara en importerad vanlig T5 med R-grill och ett emblem på bakluckan.
Finns ingen "R-grill" till S/V70.
Du tog orden ur munnen på mig. "Alla" byter ju till XCgrill med -04 R-emblem (även jag)
av michaelk
inget fel på dom mätarna .. exact likadana som i min svensksålda v70R från 98
J0cke skrev:Det är ingen R, fel front, fel färg på mätarna. Det har helt enkelt blivit fel när den har reggats i Sverige.
av J0cke
michaelk skrev:inget fel på dom mätarna .. exact likadana som i min svensksålda v70R från 98
J0cke skrev:Det är ingen R, fel front, fel färg på mätarna. Det har helt enkelt blivit fel när den har reggats i Sverige.
Det ska vara blåa mätare i en R, jag tycker då de i annonsen ser ut som gråa.
av michaelk
ja dom är blåa men med mycket ljus in på och en vinkel så ser mina också ut så där och med lite mindre ljus och en annan vinkel ser dom stort sett svarta ut ... men visst dom kan vara gråa men tror det inte ser ut som mina iaf ...

oavsett vad är det ju en idiot som gjort annonsen då det inte finns nån v70 t5r
J0cke skrev:
michaelk skrev:inget fel på dom mätarna .. exact likadana som i min svensksålda v70R från 98
Det ska vara blåa mätare i en R, jag tycker då de i annonsen ser ut som gråa.
av Lövet
michaelk skrev:
andreas_lofgren skrev: Eller är det nån som tror att detta är en S60R? http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_R ... ?ca=11&w=1 :wink:

Nej, men det står så hos Transportstyrelsen
Fabrikat: VOLVO R + S60
Färg: GRÅ Fordonsslag: PB

står ju ingenstans att det är en s60r ?? varken i annons eller hos transportstyrelsen så det finns ju inget att misuppfatta...
Min poäng är att folk tar det som står hos Transportstyrelsen på för stort allvar. Killen har döpt bilen till R + S60 i annonsen trots att nån sån modell inte existerar för att det står så hos T-styrelsen.
av nightrunner
jag hade en 850 t5r t-gul en gång som va import, den va reggad som 850 turbo fast allt va R, denna bil är nog en helt vanlig t5,

bilen jag har nu är en t5r och slår man på de regnr på tex mekonomen så får man fram 225hp, men hos transportstyrenlen står den reggad som 240, så dessa importerade bilen kan få lite oloka betäckningar beroende på vilket humör bes gubben va på
Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]