Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
Har tänkt byta min v40 till en nyare s40 men hittade igår en s60-07 med 35000km på mätarn som är i nyskick så nu har jag reserverat den till måndag.Är en 2.4-140hk men tänkte skaffa BSRsteg1 =188hk så då borde det väl bli ett bra köp eller? :?: När ska kamrem bytas :?: Taksam för råd.
av Provocative
16ooo mil blir bra med bytet. Så du behöver inte fundera på det den närmaste veckan iaf. En sak jag inte fattar är att man köper en bil som man omgående trimmar. Vrf inte köpa en modell som är motorstarkare från början? Enda Volvo jag skulle kunna tänka mig att trimma är T5an eftersom det inte finns starkare motorer till S60 i det fallet (för oss som inte har råd med nytt)
av klacken
Funderade mer på hur många år det är för kilometrarna är ju inget problem.När man köper begagnat så är det ju inte så lätt att hitta bilen som har allt man vill ha men denna har nästan det,bara lite för klen maskin vilket ju är enkelt fixat med ny programvara.
av Provocative
Tror det är 10 år. Men det kan du fråga försäljaren om. Det bör de ha koll på om de är seriösa,
av Provocative
Tror det är 10 år. Men det kan du fråga försäljaren om. Det bör de ha koll på om de är seriösa,
Användarvisningsbild
av hollan
05 och nyare är det 18000mil eller 10år det som först uppkommer
av jenu
Hej! Jag ser att du Klacken är från Finland. Här är det 4 (fyra) år som gäller för kamremsbyte. Annars kan jag säga att du behöver knappast fundera på att trimma, SÅÅ stor skillnad är det inte jämfört med 170 hästars versionen. Det är väl så att vid vid vanlig vardagskörning kommer du inte att märka någon skillnad alls . Har du hittat en fin bil så slå till! Jag bytte bort min S40 2,0T mot en S60 för några år sedan och har inte ångrat mig en sekund ännu.
Provocative skrev:16ooo mil blir bra med bytet. Så du behöver inte fundera på det den närmaste veckan iaf. En sak jag inte fattar är att man köper en bil som man omgående trimmar. Vrf inte köpa en modell som är motorstarkare från början? Enda Volvo jag skulle kunna tänka mig att trimma är T5an eftersom det inte finns starkare motorer till S60 i det fallet (för oss som inte har råd med nytt)
Turbomodeller finns det faktiskt inte så mycket här i Finland, så det är inte bara att välja och vraka iallafall :( . Största delen är nog med sugmotor. Summum utrustade finns det inte värst mycket av heller, om man inte kommer över en CLASSIC modell förstås. Detta bottnar ju nog i det skyhöga pris som dessa modeller kostade som nya här :cry: .
av klacken
Hej bor lite utanför Vasa,är du säker på 4år?fick höra att det skulle ha blivit ändrat from.-06 till 10år.Får fundera på trim men +41hk för 500euro är nog lockande :wink:
av klacken
Det blev affär idag så nu är man en nöjd s60 ägare.Angående kamremmen så är det från-07 10 år också i Finland :D

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]