Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matthias
[quote][quote="Noodles"]Är det så svårt att posta så 'quotning' blir korrekt?! :roll:[/quote][/quote]

vet inte varför det är urfunktionen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Matthias skrev:
Noodles skrev:Är det så svårt att posta så 'quotning' blir korrekt?! :roll:
våsta vara så att du klipper bort för mycke
Användarvisningsbild
av Driver64
Matthias skrev:
Noodles skrev:Är det så svårt att posta så 'quotning' blir korrekt?! :roll:
Se till att "Inaktivera BBCode i det här inlägget" inte är markerat under textrutan där du skriver in texten!
av Matthias
Ahh då, inte hade tänkt detta sak tidigare, tack. Lite offspin från ursprunglikt problem..

Men finns det mera erfarenheter om etm saken nyförtiden?

Driver64 skrev:
Matthias skrev:
Se till att "Inaktivera BBCode i det här inlägget" inte är markerat under textrutan där du skriver in texten!
Användarvisningsbild
av EjS
Hej,

Nu är det i alla fall dags för mig att byta efter konstigt beteende då och då plus lite ryckvis motorbroms.

Jag betalar timpriset = 2000 SEK orkar inte längre

Min s60t5 har gått 11000 mil och är från 00.

VH EjS
Jag har sen Volvo S70 2.6 T -99 10 500 mil som också har problem med gasspjäll. De kostade 7500 kr och det fanns ingen motorgaranti att använda sig av. Läste också att det gasspjäll som sitter i min bil är benäget att gå sönder med viss intervall så jag kommer få räkna med att det failar senare igen men om det blir 5000 mil eller 10 000 mil är det ingen som vet.

Det nya gasspjället läste dock inte problemet så nu har den varit inne på felsökning och ytterligare gasspjäll byte, får se hur länge den håller sig nu.
snowman skrev:Jag har sen Volvo S70 2.6 T -99 10 500 mil som också har problem med gasspjäll. De kostade 7500 kr och det fanns ingen motorgaranti att använda sig av. Läste också att det gasspjäll som sitter i min bil är benäget att gå sönder med viss intervall så jag kommer få räkna med att det failar senare igen men om det blir 5000 mil eller 10 000 mil är det ingen som vet.
Det nya gasspjället läste dock inte problemet så nu har den varit inne på felsökning och ytterligare gasspjäll byte, får se hur länge den håller sig nu.
Den nya modellen av gasspjäll håller längre om det är den som har gul etikett, Jag köpte nyligen ett nytt till lillebrors V70.
Ett helt nytt från Volvo kostade 3200kr med gula etiktten, Köpte dock inte från Volvo Sverige...
Magnus308 skrev:
snowman skrev:Jag har sen Volvo S70 2.6 T -99 10 500 mil som också har problem med gasspjäll. De kostade 7500 kr och det fanns ingen motorgaranti att använda sig av. Läste också att det gasspjäll som sitter i min bil är benäget att gå sönder med viss intervall så jag kommer få räkna med att det failar senare igen men om det blir 5000 mil eller 10 000 mil är det ingen som vet.
Den nya modellen av gasspjäll håller längre om det är den som har gul etikett, Jag köpte nyligen ett nytt till lillebrors V70.
Ett helt nytt från Volvo kostade 3200kr med gula etiktten, Köpte dock inte från Volvo Sverige...
Ja precis den första hade vit klisterlapp och den klarade sig till 10 000 mil, den förra hade gul och denna är jag ganska säker på också är gul. Jag fick betala lite över 7000 kr men då satte de i gasspjället till mig, jag vågade inte mig på detta själv då det lätt som ett stort ingrepp? Däremot bytade jag Lamdasonden själv.
Var lambdasonden också kass? Hade du felkoder på den? Isf även innan du bytte gasspjäll första gången?
Anledningen att jag undrar är att när jag bytte gasspjäll så hade jag endast felkoder på gasspjället innan det byttes. När det väl var fixat så tändes motorlampan direkt, och då var det felkod på lambdasonden enbart. Tycker det var lite halvmysko.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]