Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Milla
HJÄLP! Vart hittar man bagagerumsmatta i plast till en V70 Drive 2010? Har idag en v70-01 där vi har en underbar plastmatta som är köpt på Mekonomen för 500 kr om jag inte minns helt fel. Vi har hundar så en plastmatta med liten kant är ett krav. Volvo själva skulle ha över 2000 kr för en liknande matta, lite väl dyrt enligt mig.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag fixade en provisorisk matta till min XC70. Hade en över från en 745:a. Den är lite för bred baktill, men det fixade jag på några minuter med en mattkniv. Fram passar den perfekt.
Det blev faktiskt så bra att jag har inte köpt någon "riktig" än.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Tänk på att den begnande är för golv som du kan öppna halva på, den på mekonomen ser "hel" ut. Vi har den förstnämnda och den är bra förutom att det fortfarande kommer ner smuts i skenorna, men det är väl för att man fortfarande skall kunna använda bagagerumstillbehören (bagagerumsavskiljaren?)
Användarvisningsbild
av P1800
Om du redan har en matta till V70N så föreslår jag att du testar den in den nya bilen. Frågan är om den inte passar bättre så den täcker hela bredden på golvet baktill. Facken på sidan är jättebra för att förvara kåpan till dragkulan och annat småplock. (testade att flytta mattorna mellan bilarna när jag städade i våras.)
av ZizzoZ
Moody skrev:
StefanN skrev:Sån här? http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20660615
Att de inte ens orkar spola av den innan de lägger ut den till försäljning, skitig skulle vara ett lindrigt ord. Vem vill lägga in den där i sin bil?
Jag vet inte men själv vet jag hur en vattenslang fungerar, så jag hade spolat av den själv. Innan jag la den i bilen?
Användarvisningsbild
av Milla
Tack för svaren! Vill ha en bagagerumsmatta som täcker hela golvet, så det verkligen skyddas ifall hundarna välter ut en vattenskål eller om det händer en "olycka".

Älskar mattan jag har idag och väntar med att sälja "hundpaketet" med grindar, galler och mattan tills vi testat om mattan passar i den nya bilen. Har jag tur så passar den.

Det är inte det lättaste att hitta saker till nya bilen, inte ens volvo har hundgrindar till dom :(
av pm922
Köpte Volvos "lastlåda", den är kanon. Lite gummiaktig så den är int elika hal för hundarna som den vanliga. Den täcker dessutom en del av sidorna bak också. Dock lite dyr.. Den vanliga mattan är helt värdelös jämfört med den som fanns till V70N. Grindar har jag inte heller köpt än. Tittar på Jeppe och RU-produkter men ej bestämt mig än. Lycka till med ditt val.
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]

Extraljus

Jag misstänker att det borde fungera med n&ar[…]

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]