Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av michaelk
skulle mena att alla v70 T5R är rätt så oäkta? om nån vill rätta mig gör det gärna men såvida jag vet finns den bilen väl inte? blir väl antigen en v70 T5 eller en v70R?

bilen du länkar till ser ut som min v70r och samma årsm. min är en av väldigt få svensksålda så den vet jag är äkta .. vad är det som inte stämmar på den du tittar på?

du kan iaf se att antal hästar stämmer på en v70r automatere
av Highcoast
michaelk skrev:skulle mena att alla v70 T5R är rätt så oäkta? om nån vill rätta mig gör det gärna men såvida jag vet finns den bilen väl inte? blir väl antigen en v70 T5 eller en v70R?

bilen du länkar till ser ut som min v70r och samma årsm. min är en av väldigt få svensksålda så den vet jag är äkta .. vad är det som inte stämmar på den du tittar på?

du kan iaf se att antal hästar stämmer på en v70r automatere
Tänkte på klädseln - hel istället för halvskinn på R
Pratas mycket om taklucka - finns ingen...
Och naturligtvis färgen - kan inte hitta att R finns i silver
Och import...

Tänkte ställa frågan till nån på Nordic R men går ju inte då man inte av medlem
av michaelk
kan ju lätt väre äkta utan att vara original.. tror bara det är V70R AWD som inte fås utan taklucka ... jag har inte halvskinn i min fast mitten är alcantara som ju är skinn det med.. även v70r fås väl med olika val och tillval så kan ju vara att den som nångång köpt den har tillvald helskinn eller bytt inredning pgav skader eller pgav han gillar hel svart skinn bättre

dom fås i silver.. kanske du inte kundet hitta utav det om du sökt på v70 t5r då det inte finns

det framgår ju av regbeviset om det är en R eller inte om inget annat kan du ju se det på motoreffekten
Extrainfo om V70R: En högprestanda Volvo-bil som för den tiden utmärkte sig som en 'Familje-racer' eftersom den var i kombiutförande och ngt liknande inte fanns på marknaden. Den saffransgula färgen var väldigt speciell. Andra kända färger är; solid svart, solid röd och 'blå', men f.n. finns inte bekräftat vilka färger som V70R kunde köpas med. Den vanligaste och mest eftertraktade färgen tycks vara saffransgul. En äkta V70R har bl.a. följande utrustning:

* 250 hk vid manuell låda ELLER 239 hk vid automat.
* De speciella V70R grafitgrå 5-ekrade R-fälgarna.
* Exklusiv skinnklädsel med mockainlägg (beige eller svart).
* Elstyrda främre säten, förarstolen har 3 st. minnen.
* Paneler av mörk 'valnöt' eller ljus 'björk' eller aluminium.
* Instrumentens mätartavlor är blåfärgade.
* ECC klimatanläggning med partikelfilter och vä. & hö. inställning.
* En (för den tiden) högprestanda ljudanläggning.
* Instrumentbrädan har antingen en mittre surround högtalare monterad eller en display för GPS-navigation.
* Avgassystemet har en större öppning vid utblåset.
* Vissa V70R har glastaklucka, men detta är mkt ovanligt.
Användarvisningsbild
av Nexus
den du länkade till har ju inte ens R-front utan bara en vanlig standare front. Inga blå matare mm. Fast import kanske är snikna och kallar de R ändå?
av michaelk
om man slår upp den på transportstyrelsen då är enda skillnad på denna och min att denna heter volvo v70 och min heter volvo L + v70 vet ej vad det L betyder

hur får man den reggat med v70r uppgifter/data om det inte är en v70r? .. väl ändå rätt svårt med ursprungskontroller och allt måste stämma i papper och så..

vidr. stötfångare då är det ju inte ens i närheten av att vara bevis .. kan ju vara bytt ... transportstyrelsens uppgifter tyder ju på att det är en R
av Lövet
Det finns ingenting i den där bilen som är R. Till att börja med: Någon V70T5-R har aldrig funnits. Den enda bil som hetat T5-R är Volvo 850 (T-gul). Alla S70 och V70 versioner som är äkta R heter bara R.

Antagligen har killen gjort som så många andra tämligen okunniga på Blocket och bara skrivit av Transportstyrelsens modellbeteckning.
Bilen i länken är bara en importerad vanlig T5 med R-grill och ett emblem på bakluckan.

Eller är det nån som tror att detta är en S60R? http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_R ... ?ca=11&w=1 :wink:

Nej, men det står så hos Transportstyrelsen
Fabrikat: VOLVO R + S60
Färg: GRÅ Fordonsslag: PB
av J0cke
andreas_lofgren skrev:
Bilen i länken är bara en importerad vanlig T5 med R-grill och ett emblem på bakluckan.
Finns ingen "R-grill" till S/V70.
Bromsrör höger fram

Då bör konan vara rätt. Men vad me[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]

Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]