NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jumu01 skrev:Hade en V 50 D3 under ett dygn på prov, tänkte inte ens på denna funktion eller rekfleterade inte över huvudtaget, en kul grej kan nämnas av misstag stoppade jag in min nuvarade bilnyckel i tändningslåset och den nya bilen gick igång :shock:, är det så på alla S40/V50? En annan detalj jag inte tänkt på tidigare så upplevde jag en fördröjning vid planerad accelration skall det vara så på D3 motorn??? Har inte samma fenomen på 2.0D.
Är turbon du känner av, fördröjningen är tiden de tar för turbon att bygga upp laddtrycket.
Bosa, jag valde automat dels för den lite mer avslappnade körstilen
+ det blir det lite att tänka på när min tvååriga dotter är med :) dessutom fick jag ett så bra pris ändå på automaten.
Förbrukningen får komma lite i efterhand denna gång men det ska bli
Intressant att se hur lågt man kan komma t ex när t o m min far kan köra långfärd 0,64 med
sin XC60 D5 AWD 205 hk -09 :)

Ja vi parkade i närheten av Systemet, två flugor i en smäll ;)
kallessida skrev: Är turbon du känner av, fördröjningen är tiden de tar för turbon att bygga upp laddtrycket.
Frågan är då: Är turbon segare på den 5-cyl motorn D3 än på min nuvarande 4-cyl 2.0D då jag inte har denna fördröjning utan den svarar rappare på gaspådrag,
någon annan som upplevt detta???
jumu01 skrev:
kallessida skrev: Är turbon du känner av, fördröjningen är tiden de tar för turbon att bygga upp laddtrycket.
Frågan är då: Är turbon segare på den 5-cyl motorn D3 än på min nuvarande 4-cyl 2.0D då jag inte har denna fördröjning utan den svarar rappare på gaspådrag,
någon annan som upplevt detta???
törs inte säga med 100% säkerhet men sitter större turbo i D3 antagligen? för ju större turbo, ju längre tid innan respons. kan ses lite som att fylla flaskor med vatten, ju större flaska (Turbo) ju längre tid tar det att fylla flaskan (bygga laddtryck)
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]