Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
suk215 skrev:helt rensat ... o sen polestar i nederkant högersida ? 8)
Har du rensat bort Polestarmärket ?
Användarvisningsbild
av opA
NordmanV8 skrev:Har beställt V O L V O till bakluckan för att få en "nyare" look :roll:
Vad kostade detta ?

På ett sätt onödigt då du kan ta dom bokstäverna du ha och bara sätta tillbaka dom med xx antal mm per bokstav.. FiddeUBC har gjort en guide om detta någonstans.
av suk215
VolvoB20 skrev:
suk215 skrev:helt rensat ... o sen polestar i nederkant högersida ? 8)
Har du rensat bort Polestarmärket ?
om du kollar inlägger som du "kopierat" så hadde du sett att jag citerat Ynot inlägg

d.v.s , att jag tyckte att han skulle ha helt rent på bagageluckkan .... förrutom att då sätta polestar-märket i nedre högra hörnet ...
detta var ju bara ett "tipps / smakråd " ..... självfallet gör ahn ju som han själv vill :wink:
Användarvisningsbild
av philipsguy
Okej, jag slänger in lite bränsle i debatten. Jag har funderat en del över vad som är vanligast, att man tar bort emblemen på motorsvaga bilar för att slippa skämmas eller motorstarka för att inte vara skrytig.
Idag blev jag omkörd på motorvägen av en V70 utan motorbeteckning, 18" Odysseus-fälgar tror jag det var, såg väl ut att vara ett skapligt ekipage utöver normen pga fälgarna. Tog registreringsnumret och gick in på bilpriser.se för att se vad det var för motor i den - visade sig vara en 2,4D.
Så kom en annan V70 till grannen lite senare ikväll, återigen utan motoremblem, tonade rutor och 16" fälgar, tja inte så ovanligt men ändå har nån ansträngt sig lite extra med de tonade rutorna. Bilpriser.se avslöjade att det var en 2.0F (på bilpriser kallad B+V70 av någon anledning men de 146 hästarna i motorn avslöjade den ganska obarmhärtigt.
Ska tilläggas att V70 och Volvo-emblemen satt kvar så jag tvivlar på att ägarna tagit bort motoremblemen för att bilarna ska vara lättare att vaxa...
En gång är ingen gång men två gånger efter varandra. Iofs kunde ju 2,4D:n vara trimmad men tja jag har min egen uppfattning klar...
Användarvisningsbild
av NordmanV8
opA skrev:
NordmanV8 skrev:Har beställt V O L V O till bakluckan för att få en "nyare" look :roll:
Vad kostade detta ?

På ett sätt onödigt då du kan ta dom bokstäverna du ha och bara sätta tillbaka dom med xx antal mm per bokstav.. FiddeUBC har gjort en guide om detta någonstans.
Synvillan gjorde att jag tyckte de nya bokstäverna såg större ut.... Å andra sidan var den dubbelhäftade tejpen bara skrot när jag tog loss dem. Tror inte det hade blivit snyggt om jag skulle sitta och försöka klippa till nya tejpbitar.. Dessutom så satt dom på en mall så man fick alla bokstäverna som dom ska sitta utan problem.
295:- tycker jag var överkomligt. :roll:

Köpte mig en ny grill i går.. En MY11. Det gick inte att få med V8 emblemet som på den gamla grillen...
Tyckte det såg tråkigt ut utan, så jag satte dit ett nytt med smältlim och najtråd. Blev kanon!
Jag tog även en grill utan blaffan framför radarn.. 8)

Jag vill ha emblemen!! :-)-)
Användarvisningsbild
av opA
NordmanV8 skrev:Synvillan gjorde att jag tyckte de nya bokstäverna såg större ut.... Å andra sidan var den dubbelhäftade tejpen bara skrot när jag tog loss dem. Tror inte det hade blivit snyggt om jag skulle sitta och försöka klippa till nya tejpbitar.. Dessutom så satt dom på en mall så man fick alla bokstäverna som dom ska sitta utan problem.
295:- tycker jag var överkomligt. :roll:

Köpte mig en ny grill i går.. En MY11. Det gick inte att få med V8 emblemet som på den gamla grillen...
Tyckte det såg tråkigt ut utan, så jag satte dit ett nytt med smältlim och najtråd. Blev kanon!
Jag tog även en grill utan blaffan framför radarn.. 8)

Jag vill ha emblemen!! :-)-)
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra än.. vill ta bort allt och på samma gång göra som du, och köpa ( jag vet dubbelmoral :D ), V O L V O som man får på mall. Såg detta på hova.com. Verkar jäkligt smidigt..

Hur tog du bort dina emblem ? Fiskelina ? Limrester ?
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Jag använde fiskelina. Funkade klockrent!!
Det lilla som blev kvar kunde jag peta bort med nageln...
Sedan tog jag och vaxade ytan för att det skulle bli som nytt igen..
av aka06iah
Hej!

Vem är det vettigt att vända sig till för att beställa nya motoremblem; kan man ex. gå till en "riktig" volvoförsäljare och handla över disk, eller?
Användarvisningsbild
av opA
aka06iah skrev:Hej!

Vem är det vettigt att vända sig till för att beställa nya motoremblem; kan man ex. gå till en "riktig" volvoförsäljare och handla över disk, eller?
Japp. :)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]