Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Operatörerna har väldigt svårt att förstå och hjälpa till med dessa problem. Har varit med om flera som gett upp då dom inte kunnat lösa problemet. Telia verkar vara värst vad gäller detta.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av mrgrannie
Då har man pratat med Telia igen. Tjejen jag fick prata med på kundtjänst idag var mycket serviceinriktad och skulle kolla upp om dom hade kvar några gamla kort. Efter 2 timmar ringde hon upp mig och meddelade att dom lyckats hitta ett gamalt kort och det var skickat till mig. Nu får vi se om den gamla devisen tredje gången gillt stämmer.

//Henrik
Användarvisningsbild
av BullDoGs
Så med andra ord gubbar så skall jag ej kunna ha
ett 3g abb från tre?

Finns det någon uppdatering till detta tro?
Jag har en Nokia i min snurra där bak...

\\Bullen :???:
Användarvisningsbild
av mrgrannie
Hej.

Fick SIM Kort nummer 3 från Telia igår. Dom skickade ett gammalt 8k kort från något lager som dom hade för specialfall.
Stoppade i det i telefonenheten och det fungerade klockrent!!

Kan vara bra att veta, om några andra får problem, att Telia har detta "lager" med gamla 8k kort. Jag är mycket nöjd med Telia för närvarande :D

//Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
mrgrannie skrev:Hej.

Fick SIM Kort nummer 3 från Telia igår. Dom skickade ett gammalt 8k kort från något lager som dom hade för specialfall.
Stoppade i det i telefonenheten och det fungerade klockrent!!

Kan vara bra att veta, om några andra får problem, att Telia har detta "lager" med gamla 8k kort. Jag är mycket nöjd med Telia för närvarande :D

//Henrik
Bra att du är nöjd med telia! trots att dom inte löste uppgiften, utan att du själv fick tala om för dom vad dom skulle göra... Inte alla som är nöjda då :wink:
Användarvisningsbild
av mrgrannie
Hehe!

Jag gissar att jag är en ganska anpassningsbar som kund. Hade inte räknat med att Telia skulle kunna lösa själva problemet. Att dom kunde förse mig med ett fungerande kort tyckte jag räckte. Felsökning på Volvo görs bäst på jagrullar.se :P

//Henrik
av Petsson
CarMan skrev:Bra att du är nöjd med telia! trots att dom inte löste uppgiften, utan att du själv fick tala om för dom vad dom skulle göra... Inte alla som är nöjda då :wink:
De löste väl uppgiften men utan att själva komma på svaret ;)

I vilket fall så kör jag en S60 -03 och där fungerar det inte med 3G-kort från Tre. Men andra GSM kort från Tele2 etc har fungerat bra. Läsaren sitter i instrumenpanelen.

// Petsson
av buuyuu
Har vanligt Vodafone kontantkort, fungerar hur bra som helst.
av DalaJocke
Hej på er, skulle efter några månaders användade av nyinköpta bilen (V70n T5-00) prova den inmonterade telefonen.

Hittade var kortet skulle stoppas i och fick leta på ett stort kort och tejpa fast simet på det, stoppade i det och startade telefonen och den säger bara nödsamtal. Vände på det då det inte står åt vilket håll man skall stoppa in det åt men inte heller detta hjälpte. Hmmm in och läsa på nätet och hittade detta trevliga forum och började inse att det nog inte bara var att stoppa i simet och köra...

Så det halvårgamla Telia kontant simet med 64k och 3G fungerade ej, in och hämta mitt gamla Halebop kort men inte heller det fungerade, läste på forumet och nå´n hade tipset att simet inte skulle vara kodlåst, men det hjälpte inte heller. Gick alltså bet och skällde över förbannade Nokiaskiten till telefon.

Kompisen kom över och jag bad att få prova hans simkort, ett Telia som är från 2005 som det står 64K på och 3G, alltså likadant som jag redan provat men värt att prova och tjillevippen så hoppade det igång fast det var 3g och 64 k stort.

Nu har jag jobbat med mobiltelefoner och vet därför att 5 voltstekniken övergavs 98-00 och hans sim från 2005 är alltså nya 3 voltstekniken, vi har lika kort men hans funkar men inte mitt...

Det var mitt bidrag till denna tråd...

Surt sa räven när han käkade rönnbär...
av TISA
Hallå, Jag hade exakt samma bekymmer med min V70 2,4t MY-00. men till slut hittade jag lösningen, på en firma som heter lies i västerås. dom kunde fixa fram ett 8k kort och dessutom föra över mitt nya kontantkorts telefonnummer från telia utan problem. jag provade att sätta i kortet ( bak i skuffen under golvet) i gsm modulen och den integrerade telefonen hoppade i gång utan problem. och vad fick jag betala för kalaset då jo billiga 100kr jämt!

ring o kolla med dom det är kanske inte omöjligt att de kan skaka fram flera kort.

klistrar in en direktlänk till deras sida.. rekommenderas starkt.

http://www.liesmobilradio.se/

Lycka till

Det ser ut som om du har materialbortfall på[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]