NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick upp detta felmeddelande idag efter att jag tvättat bilen. Kan det kommit fukt/vatten i något kopplingsstycke eller kan jag ha kommit åt någon kabel med fälgborsten? Har kopplat ur batteriet men felkoden var kvar. Har kollat i andra trådar men blir inte klokare. Verkar som om det kan bli dyrt!

Hejs.
Senast redigerad av 1 Volvo-FH16, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av kobbe92
Jag brukar få upp samma felkod efter att det varit kallt ute på natten, meddelandet försvinner alltid efter att jag kört bilen i ca 5 min. Och brukar komma tillbaka ibland om tempen är mindre än -15 ute. Har haft min bil i 1 år och har fått meddelandet tre gånger under den perioden.
av hanss
Lånar denna tråden lite.. Vid två tillfällen i sommar när bilen varit länge i solen och jag startar den står det att antisladdsystemet är tillfälligt ur funktion.. Kör en bit med bilen stänger av den å startar den igen så försvinner det. Vad beror det på?
Det var kontaktstycket till ABS givarn som hoppat ur. Troligtvis har jag tryckt till kabeln när jag rengjorde fälgarna. Den sitter mitt innanför hjulet i överkant. Var bara att trycka dit den igen. :D

Hejs.
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]