Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emty
Hej, jag har stereon hu-603 i min kärra och undrar om det går att byta den mot någonting med skärm eller större display? Tycker den e ful :(
Orginal eller inte spelar ingen roll bara det passar 100...

mvh
av ture tall
Jag har bytt ut hu-603 mot en Clarion (748) i min s60.

När du byter måste du köpa en monteringsram som passar bilens instrumentering som sedan den nya stereon monteras i. Du måste även ha ett ISO-kablage för att koppla mot högtalare.
Beroende på om den tänkta stereon är 1 el. 2 DIN stor blir olika lösningar. Dvs. "you have to go custom".

Till Clarion kan du inte koppla ev. knappsats i ratten. Vet inte hur det är med andra märken.
av Emty
Sjysst!
Ska kolla på en gång!

Tack :)
av Aight
Men man kan koppla in en vanlig rattfjärr om man nu vill ha en fjärr i raten.....

Aight
Madz skrev:Om du byter ut stereon så tänk på att ta med den gamla om du besöker en Volvo verkstad.
Den kan behövas vid nedladdning av mjukvara. :???:
Varför ska man ta med den gamla stereon om man besöker en volvo verkstad?????

Har aldrig haft någon org stereo i min V70N och det har aldrig varigt några problem!!!!!

Mvh Aight....
Aight skrev:
Madz skrev:Om du byter ut stereon så tänk på att ta med den gamla om du besöker en Volvo verkstad.

Har aldrig haft någon org stereo i min V70N och det har aldrig varigt några problem!!!!!

Mvh Aight....
det är endast om du ska montera en annan volvo stereo då måste man ha den gamla i så att dom kan radera den i bilens data och sen instalera den nya tror inte du behöver göra något specielt för att montera en vanlig spelare
Aight skrev:

Mvh Aight....
HU-603 är en _MYCKET_ kompetent radio. Bl.a. har den 2 antenner med diversity. Den ena antennen sitter i sidorutan bak, och den andra i bakre kofongaren. Dessutom har radion suveräna egenskaper vad beträffar RDS!
Synd att byta till nåt sämre!

/RDS-experten i Luleå
christer skrev:
Aight skrev:

Mvh Aight....
HU-603 är en _MYCKET_ kompetent radio. Bl.a. har den 2 antenner med diversity. Den ena antennen sitter i sidorutan bak, och den andra i bakre kofongaren. Dessutom har radion suveräna egenskaper vad beträffar RDS!
Synd att byta till nåt sämre!

/RDS-experten i Luleå
håller med dig skulle vara att montera en 803 i stället 8)
av Aight
Ja den radion är säket kanon......Men när ska Volvo komma med en radio som kan ta alla brända skivor + MP3 låtar....

Då ska jag köpa en Volvoradio.....

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?