Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ljusboxen940
hej har nyss köpt steg 1 chip till min bil och undrar hur jag ställer turbotrycket? vet att man gör det med wastegaten men på en Ltt ha ju inte den justerbar klocka och skulle vilja ha lite tips om hur man ska göra?, vill ha upp trycket till 0.7 bar .
av Meshugghen
Turbocenter i Tullinge har en mycket bra ventil för just det ändamålet. Däremot så kommer du inte kunna pysa upp en ltt wastegate utan en hårdare wastegate är bra att införskaffa.
Användarvisningsbild
av Ticken
BSR har eftermarknads tryckklockor & monteringsramar till 940. Ring och kolla med dom.

/Ticken
av duttowisch
Som Erikn skrev i sin tråd.
Köp en klocka från Turbomek. Den behöver justeras in sedan till rätt laddtryck. Tänk på att justera ut stången en hel del först så inte laddtrycket sticker när du testar. Jag testade med halva gängan på min men jäklar vad laddtrycket stack! Minst 1.2bar innan jag hann släppa gasen. Och det gick den fort upp i kan jag säga! SÅ var försiktig. Jag använde en undertrycks/övertycks mätare en sådan http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... yckmatare/ Fungerar ypperligt den drog jag in i kupen och justerade wastegaten efter den. Den är helt mekanisk, dvs en bälg som böjer sig med trycket. Jag hade köpt turbomeks nya wastegate och inte de omgjorda som min är.

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]