Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Ja har testat torkarna från Wipers och de tyckte inte jag var så bra.
Nu köpte ja Champion. Visst de är nya nu och de går otroligt tyst och mjukt mot rutan. De från Wipers gick aldrig helt klockrent förutom då de var precis nya.

Sedan använder jag Aquapel på samtliga rutor på bilen. Framrutan behandlar jag två gånger/år för att alltid ha den ordentligt behandlad. Ja har behandlat sex olika bilar och ägarna har varit toppen nöjda även deras passagerare har blivit imponerade!
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=3
av Sharkbait
Problemet ÄR priset på bladen hos Volvo. Till ena bilen är hyllpriset 471kr och till andra bilen är hyllpriset 571kr.

Det är hutlöst dyrt!!! För 2 st torkarblad med mer plast än gummi i torkarblanden .. .
Användarvisningsbild
av isak
ser bra ut?
frågan är om de vänder distinkt!
Isak
Användarvisningsbild
av isak
är du inte nöjd, får du justera vidare.
har haft många bilar och inte haft dina problem. tror spontant att tillverkaren av torkarbladen har mindre betydelse. (sista justeringen av torkararmen är det viktigaste) oavsett prislappen på bladen.
Isak
av 2444ever
Har du testat andra blad än volvos, du hade bytt ruta o armar, även blad? Jag köpte från Wiper, tycker dom funkar bättre än volvos, men @Perra83 skrev ju tidigare att hans erfarenhet är att dom bara är bra i början. I vilket fall så tycker jag att volvos har hoppat lite tidigare i vissa situationer, men alltså inte Wipers (än så länge).

Kanske dags för lite spåning. Hoppar dom oavsett, eller bara om dom går torra? Om dom hoppar oavsett är det kanske glapp någonstans som någon tidigare skrev.
Kolla hur hårt dom ligger mot rutan, jämför med annan bil. Hoppar både höger o vänster?
av Bewsfroe
Rutan e bytt ja. Likaså blad och armar. Hoppar när det är både vått som torrt! Hoppar som mest när det regnar mycket och man behöver dom som mest. Får prova att justera dom nya armarna oxå helt enkelt. Glappet i själva torkarmekaniken är lika mkt som på farsans V70N och polarens S60. Felet borde inte ligga där alltså.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]