Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stooges
Har evt ett bil byte på g, en v70 t5 med aut, "sportchassi" mm årg 2005.
Är det något särskilt man bör tänka /kolla på dessa ?
Har ej eller ska ej heller trimmas utan användas som "familjetaxi"
Så nu är jag kanske på väg in volvo världen igen :lol:
Tacksam för uppslag.
MVH P
Användarvisningsbild
av stooges
Någon jag pratade med varnade för aut(geartronic)lådan då den inte skulle hålla.
Är det så ? Är det klena grejor eller struntprat?
Bilen i fråga har passerat 17000 mil precis.
av baljbalj
Har en likadan (-05 T5) med manuell låda dock. Har haft den i 5 år (9500mil), det enda som strulat är backsensorer, handbromsbackar och antisladdsystem (allt funkar nu då det var lättfelsökta vanliga V70-problem).

Inga specifika problem kopplat till T5 som är en underbar familjebil, körde typ 300mil på semestern genom hela landet (Göteborg-Sthlm-Skellefteå) med tre bakåtvända barnstolar, fru, springcykel, tält, sovsäckar, liggunderlag, flytvästar, två barnvagnar, plus sjukt mycket packning i övrigt. Bil och 80-tals Packline var fyllt till bristningsgränsen (tog timmar att packa) och ändå kändes bilen som vanligt när man körde och är hur säker som helst i omkörningar. Drog exakt 1l/mil.

Vet inte hur automatlådan beter sig när den närmar sig 20000mil men resten av bilen verkar inte ha några allvarliga brister som får mig att titta efter ny bil i alla fall (även om en större inte hade skadat...).
av Provocative
18500mil på min geartroniclåda med S60 T5-01. Den går som en klocka så en som är nyare i åren bör inte vara nägon fara. Jag lär aödrig skaffa manuell igen o motorn i T5 är rena drömmen.
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]