Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noned
Hallå på er!

Nu är jag i farten med min gamla 440 igen. Börjar tröttna enormt på alla problem med denna skitbil. Skönt att 400-serien börjar rangeras ut sakta men säkert. Nu till mitt problem...

Ibland när jag kör i låg hastighet så smäller det från framvagnen. Detta händer oftast då jag svänger men kan även uppkomma när jag åker igenom något hål eller så. Men vid det senare så äts ljudet upp av smällen som blir när man kör i ojämnheter.

Det smäller ganska så högt och ibland så tror man att nu är det kört, nu pajkade bilen. Att notera är att det händer bara i lägre farter och inte när jag kör över 50 km/h. Tänkte jag skulle kolla efter jobbet och se om jag kan lista ut vad det är. Tips om vad det kan vara mottages tacksamt.

Bilen:
440 GLT -90
B18FP (Tror jag, kommer aldrig ihåg det där)

/noned
av krang
Det mesta i framvagnen börjar ju glappa för eller senare. Kolla särsiklt så inga fjädrar eller fjädersäten är dåliga. Är dom okej kan man hålla sig till att kontrollera länkarmar och andra stag i framvagnen.
av noned
Tror jag hittat felet på detta problemet. Enligt rep handboken så är det knas med drivknutarna, antingen dåligt med smörjning eller så är dom helt enkelt slut.

Tack ändå!

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]