Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
Det sägs att det är en Ericsson T28 som sitter i bilarna, och den har alltid klarat av 3V kort, så de första bilmodellerna måste då haft en annan Ericsson (äldre) telefon, eller?

Fast nu är vi lite OT, men det är dock intressant...
Användarvisningsbild
av CarMan
dom första, dom med stort kort är Nokia, sen kom eriksson, vet inte hur läng eriksonnen hängde med
Användarvisningsbild
av ragge1
jag förstor inte vad det spella för roll om telefons märke :???: , mathiash vill bara veta om det är lätt å montera , japp det är lätt, har just monterat på min och jag är väldigt nöjd, får mig jag vill har cockpit komplett och att det går, jag har den och en erickson bluetooth HCB-700 monterat i bilen, men som sagt, komplett cockpit :lol:
fick köpa nästan allt begagnad
mathiash det är bara å montera :lol:
kan se här:
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... sc&start=0
av Waller82
CarMan skrev:
1. du måste ha rätt telafon till din bil. (inte förgammal o inte för ny)
2. kablage & antenn är inte fördragit, men är inte så svårt att sätta dit
3. du behöver desutom en mjukvara & helst även rattknappar
4 su begövar nytt nackstöd & mick också

Ragge1 kjører lyden ut på centerhøytaleren i bilen(om du har en slik). Smart løsning, da slipper du nytt nackstød!
av mattiash
tackar för svaret
har redan monterat den och funkar toppen bra
köpte billigt på skroten, köpte telefonen och delarna fick jag :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Kul att det funkade med eftermontering, den integrerade telefonen är en trevlig bekantskap i S60/S80/V70N. Lite dåligt ljud brukar det vara, har du monterat svanhals?
av Fred
Guligan skrev:Kul att det funkade med eftermontering, den integrerade telefonen är en trevlig bekantskap i S60/S80/V70N. Lite dåligt ljud brukar det vara, har du monterat svanhals?
Kan man montera svanhals i efterhand...? Har för mig att jag läst att det inte funkar... :roll: Jag skulle gärna ha det till min telefon! :D
Användarvisningsbild
av CarMan
alla svanhalsat är eftermonterade, det har aldrig funits som fabriksmonterat tillbehör
av volvotomas
mattiash skrev:tackar för svaret
har redan monterat den och funkar toppen bra
köpte billigt på skroten, köpte telefonen och delarna fick jag :)
Hej funderar att montera telefon i min s60 var det svårt hur gjorde du med anten och kabelstam var något fördraget till den. mvh Tomas
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]