Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ACER
Tja.Köpte precis en Volvo 850 kombi.
Supernöjd med bilen i helhet men undrar dock över en sak.

När jag låser med central låsen (knappen) så låser alla dörrar sig utom bakdörren.
och den förblir öppen tills jag låser den "permanent" med nyckeln.

min lillebror påstod att detta var ett normalt fenomen på Volvo 850s kombi
Finns det inte något sätt att få den att låsa sig genom att använda knappen?

har även märkt att ibland vägrar bilen låsa sig när man trycker. Dock aldrig ett problem att öppna sig ifall jag låser med nyckel.

Tack på förhand
av *pettson*
Fenomen och fenomen?...
Fenomenet är väl egentligen att folk aldrig tittar i bruksanvisningen? Kanske är det den ändå som gör att svenska folket har så raka bokhyllor och skåp?
Visst händer det att bilarna har fel på c låset, men i dom allra flesta fall har folk inte bemödat sej med att som sagt kika på vad bilen har för funktioner.
Både sedan och kombi har samma funktioner när det gäller c låset och bagageluckan.
Vrider du nyckeln vågrätt i bagageluckan och sen använder clåset så låser den inte upp bagageluckan ihop med dörrarna.
Vrider du nyckeln tilll lodrätt läge i luckan så låser den upp luckan varje gång.
av ACER
*pettson* skrev:Fenomen och fenomen?...
Fenomenet är väl egentligen att folk aldrig tittar i bruksanvisningen? Kanske är det den ändå som gör att svenska folket har så raka bokhyllor och skåp?
Visst händer det att bilarna har fel på c låset, men i dom allra flesta fall har folk inte bemödat sej med att som sagt kika på vad bilen har för funktioner.
Både sedan och kombi har samma funktioner när det gäller c låset och bagageluckan.
Vrider du nyckeln vågrätt i bagageluckan och sen använder clåset så låser den inte upp bagageluckan ihop med dörrarna.
Vrider du nyckeln tilll lodrätt läge i luckan så låser den upp luckan varje gång.
har redan testat detta samt läst boken.
av *pettson*
Vad bra, då utesluter vi det.
Då föreslår jag felsökning av kablaget till bagageluckan, förmodligen är det avbrott i det.
Inte heller det är nån speciellt fenomen utan det händer då och då när luckan öppnas tusentals ggr och man inte har plats för en stor vid böj på kablaget.
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]