Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MathiasSV70
2,5FT motorn borde göra susen i en XC60 kan jag som lekman tycka. Gas vore ännu bättre utifrån de nya förmånsreglerna. Gissningsvis är det fler bolag som framgent ställer som krav att bilparken skall utgöras av miljöbilar, så gissningsvis finns det säkert några skarpa hjärnor som idag försöker få ihop ekvationen stor bil och mindre än 120 i utsläpp. Drömmen är en XC60 AFV utan förhöjt bagageutrymme :)
av riha
MathiasSV70 skrev:Hej

Företaget jag jobbar på skall börja erbjuda de anställda möjlighet att leasa personalbil. Enda kravet är att det rör sig om en miljöbil. Har behov av en större bil, kör V70 idag, och har en tid spanat på XC60. Problemet uppstår då denna idag inte finns som miljöbil.

Vad tror ni, kommer XC60 inom kort att finnas som miljöbil? Skulle kunna tänka mig en gasversion utifrån de från nyår nya förmånsreglerna. Är det en utopi att tro på gas eller etanol inom kort?
Med större, menar du lastförmåga eller utrymme?
En S80 skulle kanske annars passa? Den finns med 119hk diesel i drivE variant som drar 0,45 (119 gr) blandad körning
av MathiasSV70
Som nybliven småbarnsfamilj är det framförallt lastutrymme som vi behöver. Är otroligt nöjd med vår nuvarande V70 och troligtvis blir det en V70 AFV om jag hoppar på leasingerbjudandet. XC60 som miljöbil tycks dröja :(
av riha
MathiasSV70 skrev:Som nybliven småbarnsfamilj är det framförallt lastutrymme som vi behöver. Är otroligt nöjd med vår nuvarande V70 och troligtvis blir det en V70 AFV om jag hoppar på leasingerbjudandet. XC60 som miljöbil tycks dröja :(

Ja, den har ju sina yttermått (luftmotstånd) att brottas med.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]