Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bazigar
Hejsan!

Jag har fått ett problem på min volvo s80, jag får fel meddelandet "kÜhlmittel ahnalten motor abstellen" som är på tyska jag har översatt det till engelska då betyder det så här (cooling agent ancestor-old engine turn off) som jag inte vet vad detta innebär!

Skulle vara väldigt tacksam om någon hjälpte mig med detta
Användarvisningsbild
av CarMan
Bazigar skrev:Hejsan!

Jag har fått ett problem på min volvo s80, jag får fel meddelandet "kÜhlmittel ahnalten motor abstellen" som är på tyska jag har översatt det till engelska då betyder det så här (cooling agent ancestor-old engine turn off) som jag inte vet vad detta innebär!

Skulle vara väldigt tacksam om någon hjälpte mig med detta
det hör inte hit, men varför laddar du inte en mjukis så bilen pratar svenska?
av Bazigar
kan man byta språket själv eller måste man gå till volvo verkstad.
av Kmiland
Man må på Volvo verksted... koster rundt 500kr i Norge mener jeg...
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Har du kollat nivån i expansionskärlet? Nånting med kylvätskan är det ju som spökar.... Mig veterligen så finns det inga mer varningar än just "För låg kylvätskenivå", det sitter ju en sensor i burken. Att kylarvätskan skulle vara "förfadersgammal" och att man därför måste stänga av motorn förefaller ganska orimligt. Babelfish i all ära, men ibland blir det fel!
av Tartryffel
Kollade med en tysk kompis. Han tyckte inte det lät riktigt grammatiskt korrekt men svarade så här:

"maybe they mean Kühlmittel isnt there anymore, empty or so"

Och Kühlmittel är ju kylarvätska.
av Bazigar
Tack för hjälpen allihop,

Jag har fyllt på med kylar vätska som verkade vara lite över minimum, nu har jag inte fått meddelandet ett tag.

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]