Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ppeelen
Hej,

Jag köpte mig en fin liten XC90 för någon vecka sedan. Kanon bra och fin bil, däremot så är kartan lite väl outdated på min RTI.
Jag letade rund lite på nätet och hittar att det finns olika sätt att uppdatera den, MEN att det inte alltid fungerar då DVD spelaren kan vara för gammal.

Jag tror att jag har just en DVD spelare som är gammal. Det jag undrar är, vilken skall jag köpa som är "ny" som klarar de nya kartorna?
Också, (förutom skroten) vart kan jag få tag i en?

Jag har dessutom kikat lite på blocket efter nya skivor, och då och då finns det några som säljer. Vad kostar skivorna ny från volvo? Stämmer det att de kostar omkring 9000kr?

Mvh,
Paul Peelen
Användarvisningsbild
av inge jakobsson
Hej.
Som jag har förstått så gäller följande:
Du kan köpa en uppdatering till din rti, kostar på volvo ca 2500:-, från årsmodell -07 så är rti´n hårddiskbaserad på något vis och därför kan man få "finare" kartvy typ 3d (vilket jag inte fick i min -06).
Jag fick lämna igen uppdateringen och köpte istället en helt ny gps (Navigon 70 Premium Live) och blev helt nöjd (RO)
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]