Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Anledningen till min fråga e att jag har fått ett väldigt osnyggt sten skott på vänster framlykta.. :x
Det e ju inget som stör ljusbild eller något sånt, men jag stör mig något enormt på det, och att behöva köpa en helt ny lykta verkar ganska dyrt!! :D tacksam för svar!
troligtvis nej på din fråga de går säkert med våld men det finns inga lösa glas att köpa
Går det inte att laga stenskottet? På samma sätt som man gör med rutorna? Jag har gjort det 4-5 gånger med framrutan och det blir riktigt bra förutsatt att märket är mindre än en femkrona.

Frågan är om du inte kan ta det på försäkringen helt utan självrisk precis som för ett stenskott i rutan? Ett nytt lamphus kostar multum. Ett par tusen lär det hamna på.
tack så mycket för svaren!! :D ska forska lite i om det går att laga på något sätt.. men det verkar allt lite tokigt om man ska behöva köpa ett helt nytt lamp hus för ett stenskott!!! jag kan ju inte vara den första som fått ett menar jag.. :)

Har en XC60 T5 2018, inga problem med varken v&au[…]

Mäta tjocklek på bromsskivor

På pågen Renault Scenic tog klossarna […]

OM RYSSEN KOMMER

Hatar Ryssarna. Har varit ute och kör en del […]