Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sweborn
De där lagerbilarna lär inte röra på sig inom kort med de prislapparna, bygger man en ny faceliftad T4 med R-line minus prutmån landar man inte långt ifrån... Tippar på att de, samt alla D3 och XC70 och annat som finns kvar av 2011 års modell måste prånglas ut på något sätt snart. Jag hade satt ut bilen på blocket direkt till ett jämfört med övriga objekt lågt pris och hoppats på napp. När Volvo väl dumpar ut beståndet påverkar det marknaden.
av Soulman
andreas_lofgren skrev:Måste du ta tjänstebilen då? Du kanske kan förhandla dig till extra lön istället och använda din privata mot milersättning. Det är ju knappast så att den är gammal och sliten än :wink:
På det här företaget är det förmånsbil som gäller på min chefsnivå har jag fått veta, så jag kan nog inte påverka det.
av Lövet
Ett angenämt problem
av Soulman
Kort återrapport! Bilen är värderad av oberoende part och överrenskommelse klar med nya jobbet.
Jag får nog främst tacka min väldigt aggressiva prutning vid köpet, när anställningen börjar har bilen rullat minst 1000 mil och 7 månader på väg. Kostnaden för det är 41.000kr. Skitmycket pengar naturligtvis men kunde varit mer och det här går ändå att svälja. Som bonus får jag fortsätta i bilen jag ändå valt att bygga ihop och slipper mecket med försäljningen privat som aldrig är särskilt rolig och med ovisshet om slutpriset.

Case closed.
Senast redigerad av 1 Soulman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
De första milen är alltid dyra. Lite dyrare bil och den hade lätt trillat över 50000 kronor, så du kan nog fortsätta dansa... :lol:
Användarvisningsbild
av Gurra82
Soulman skrev:Bilpriser har inte med t.ex DS i sin värdering och det är definitivt mer tillbaka än 0kr i alla fall.
Jag skulle inte betala en krona mer för att din bil är utrustad med Ds

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]