Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Soulman
Det lutar åt att jag kommer ta ett jobberbjudande och behöver då sälja T4an pga förmånsbil.
Blocket ger ingen hint ens om ett ev begpris för det finns inget utbud. Tankar emottages tacksamt, PM om du är intresserad av att köpa den eller vet nån som vill. Den är uttagen början April -11 och har rullat ca 700 mil.

Vit R-Design
Manuell
HP+sub,
Rails
DriverSupport
HGVpkt 2
Hörlursuttag baksäte
Krockkudde avst pass
Elinf ytterspeglar
Aut avbl innerspegel
Stänkskydd fram
Helgrå Dynamic
Lastbågar, bagagerumsmatta samt kroklist och nätkassar.

I skick som fabriksny, lackbehandlad, oanvända 17 tum Cratus med Hakka friktion finns också.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Problemet med att få vettigt betalt för en såpass ny bil är att skillnaden mot en helt ny måste vara markant för att någon ens ska vilja köpa en begagnad.

Skulle gissa på att du som max kan få ut nypris (inte listpris, utan faktiskt pris) - 50k.. Så skulle jag resonera i alla fall..
av Steff 99
Tyvärr så är det ofta en av de sämsta affärer man kan göra att sälja en 3-4 mån gammal bil..
Att man tappar minst 50k från det pris du betalade är nog ganska troligt om du hittar rätt köpare
av Lövet
220-230' kanske?
av Soulman
Det går inte att bygga motsvarande på volvocars idag eftersom tillvalen är paketerade på lite olika sätt för 2012. T.ex sub går inte att välja till med annat än PS och den HP jag har idag motsvarar inte den HP som erbjuds nu. Ca 350´ listpris med 2012 års priser. Utöver det kostar 17 tum Cratus med Hakkadäck 20´ i listan. Bilpriser har inte med t.ex DS i sin värdering och det är definitivt mer tillbaka än 0kr i alla fall.

Nånstans mellan 250-300 med slagsida mer åt 250 än 300 beroende på köpare kan jag tänka mig är rimligt om man uppskattar utrustningen och behöver den levererad omgående. 2012 har ju prissänkts samt att standardutrustningen blivit bättre så det kanske inte är fullt så stor prutmån på nybil längre.

Jag har köpt och sålt så många bilar och vet mycket väl att det aldrig blir en sparbössa. Men det jag lärt mig är att uthållighet, hel och ren bil utan skavanker och hundhår samt attraktiv utrustning alltid hittar en köpare som är beredd att betala lite mer för det. Hittills har jag gjort betydligt bättre affärer än alla värderingar av "förståsigpåare" (inget negativt menat, jag tackar ödmjukast för all input!) och inbytesförslag jag fått. Men detta är min första V70 så jag har ingen aning. Ännu. 8)
av Lövet
Men varför skulle man betala så mycket för din bil när man får en ny för 279'? Jag lovar dig att sub, ds och vinterdäck inte gör att någon betalar nypris för en begagnad bil. Vad du betalade som ny spelar ingen roll, det är jämförelse med aktuellt nypris som gäller.

http://upplandsmotor.se/Bilar/Vara-annonser/Volvo2/

Men det är ju bara att skicka ut bilen på Blocket och se om någon nappar. Jag skulle inte göra det men det spelar ju ingen roll - jag har redan en V70 :wink
av Steff 99
"268k" för en ny V70 T4 R-design oprutat hos Bilia inkl. "spa paket" fanns 17 st kvar ..sedan är det väl bra att fundera vart du skall lägga dej prismässigt.
av Lövet
Det var som fasen, Bilia under Upplandsmotor i pris. Inte ofta man ser det.
av Soulman
andreas_lofgren skrev:Men varför skulle man betala så mycket för din bil när man får en ny för 279'? Jag lovar dig att sub, ds och vinterdäck inte gör att någon betalar nypris för en begagnad bil. Vad du betalade som ny spelar ingen roll, det är jämförelse med aktuellt nypris som gäller.

http://upplandsmotor.se/Bilar/Vara-annonser/Volvo2/

Men det är ju bara att skicka ut bilen på Blocket och se om någon nappar. Jag skulle inte göra det men det spelar ju ingen roll - jag har redan en V70 :wink
Ja. Det var ju liksom det jag menade. Du skulle aldrig betala så mycket för min. Jag skulle inte betala varken 277 eller 268 för en ny lagerbil eftersom den inte har utrustningen jag vill ha och naturligtvis kommer ingen betala nypris för en begagnad V70, oavsett utrustning. Men jag betalar definitivt mer för en bil jag vill ha. Så länge lagerbilarna finns kvar är det ju ingen vits att lägga ut min naturligtvis, men det är ju lika självklart som att glass säljer bäst i solsken. Nu har jag ju inte tagit jobberbjudandet ännu så det är inte riktigt aktuellt att sälja just nu ändå.
av Lövet
Måste du ta tjänstebilen då? Du kanske kan förhandla dig till extra lön istället och använda din privata mot milersättning. Det är ju knappast så att den är gammal och sliten än :wink:

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]