Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AWWD
OK.

Vill då uppmana alla som har chansen att välja 13-pol, ger helt andra möjligheter + en mekaniskt bättre kontakt (fukt/glapp). Speciellt då man drar husvagn ser man fördelen, både batteriladdning/kylskåpsdrift/dimbakljus/backljus. 7-polig vagn? - Inga problem med en adapter.

/awwd
Hej igen!

Var nere hos lokala volvoverkstaden och det var precis som många här på forumet antydde, plusmatning i uttaget och då lyser dimbakljuset hela tiden på släpet. Enl.kundmottagaren var det vanligast att man kopplade det på detta sättet. Nu var det tydligen inga problem att ändra detta, en mjukvaruändring plus någon kabel som skulle skifta plats. Om jag ville ha det gjort så kunde jag få det då jag hade något annat ärende med bilen. Jag har ännu inte bestämt vilket jag gör. Tog ju bort glödlampan på trailern och problemet är ju egentligen löst för min del. Det som var viktigt var att veta anledningen till beteendet. Sen kanske inte alla känner till de här möjligheterna, däribland jag, och då kan det vara bra för andra som sätter dit nya drag att veta hur dom vill ha det.

13-polig eller 7-polig kontakt gör mig personligen inte så mycket. Jag har en gammal släpvagn med en 7-polig och likadant är det på båttrailern. I övrigt är jag inte i direkt behov av 13-polig.

Allt löser sig genom ett bra forum! Tack alla ni som ledde in mig på rätt spår!

/Weldersin!
Jag har en adapter från 13 till sjupoligt till min bil. I adaptern är det dimbakljuset som är inkopplat. Vill man ha laddning där får man ha en annan konstruktion på adaptern, eller nöja sig med det man kan få genom att "fusktända" dimbakljuset.
Användarvisningsbild
av hollan
f.r.o.m årsmodell 2012 kan bara 13-poligt monteras volvo har tagitbort mjukvaran till 7-pol
Jaså. Då visste inte säljaren det, för han frågade vilket jag ville ha.
Fast han visste inte något om de nya funktionerna för Volvo On Call heller, när jag beställde bilen, så det är mycket möjligt att han inte var uppdaterad.
Larmsystem

Är förmodligen batteriet i larm sirenen […]

Byta nedre slang till intercooler

Ta en spik eller något lämpligt o forma[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Du behöver en bättre läsare men vid[…]

C40 körkomfort.

Aj, aj vilken generation av V60 var det?