Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Ronne skrev:
maf skrev:Nån som vet mer om Volvo original bluetooth handsfree?

Vad kostar kitet?
Är det lätt att dra kablage själv?
Behövs någon ny programvara?

http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/4D ... oth_A4.pdf

/Magnus
Var inne på Bilia Eskilstuna idag för att kolla pris på installation i min s80.
Tyvär så installerar inte bilia dessa tillbehör utan jag fick ett nummer till en konsultfirma istället.
Lite besviken blir man ju , lämnar knappast iväg bilen till nån "konsult" (N) .
Så då får man va utan helt enkelt :(

/Ronne
Det låter ju som om dom insett att dom inte kan dessa saker & vill inte göra nått halvdant.

besök en annan Volvo verksta istället, det finns många inom rimligt avstånd!
av Ronne
CarMan skrev:
Det låter ju som om dom insett att dom inte kan dessa saker & vill inte göra nått halvdant.

besök en annan Volvo verksta istället, det finns många inom rimligt avstånd!
Jo så kan det vara. Får ringa runt lite , har ju Västerås/Köping och
Katrineholm/Flen inom räckhåll :D

/Ronne
Användarvisningsbild
av Jensen
Märkligt att dom inte gör jobbet, fick reda på priset på handsfreen,
ca 3000kr för materialet + ca 1000-1500kr för arbetet.
Användarvisningsbild
av emmeborn
Om man letar runt lite så hittar man ju Motorolas variant av samma HF för runt 1000:-
Fungerar den med automatisk mute av stereon? Gör alla tillverkares BT Handsfree det om de uppger det. Behöver man något ytterligare om man inte köper Volvos orginal?
Användarvisningsbild
av CarMan
emmeborn skrev:Om man letar runt lite så hittar man ju Motorolas variant av samma HF för runt 1000:-
Fungerar den med automatisk mute av stereon? Gör alla tillverkares BT Handsfree det om de uppger det. Behöver man något ytterligare om man inte köper Volvos orginal?
Volvo kör ju med Motoroles grajor. men i volvos sats får du med kablagen som bara är att koppla in.

stereon har ingen radiomute, utan en extra enhet sköter detta & den fins ju givetvis inte med i motorolas sats
Användarvisningsbild
av emmeborn
Hur är det med SonyEricssons HF sats då? Där kan man ju köpa till en kabel för att få ut ljudet till stereons högtalare, fungerar det då tro? Har även hittat en "mute-box" på http://www.skyddet.nu. Kan den fungera tro?

Någon som vet?
Användarvisningsbild
av Crille
Jag har sonyericsson's HCA-20 i min bil en V70n 01 och den muter stereon samt kör ut ljudet i bilens högtalare. fungerar kononbra.
av volvis
emmeborn skrev:Hur är det med SonyEricssons HF sats då? Där kan man ju köpa till en kabel för att få ut ljudet till stereons högtalare, fungerar det då tro? Har även hittat en "mute-box" på http://www.skyddet.nu. Kan den fungera tro?

Någon som vet?
JA de funkkar den mutar stereon, men den pausar inte uppspelningen av cd tex, då måste du koppla in en AEM till bilen och ladda ner programm vara då får du en "riktig" mute...
Användarvisningsbild
av emmeborn
volvis skrev: JA de funkkar den mutar stereon, men den pausar inte uppspelningen av cd tex, då måste du koppla in en AEM till bilen och ladda ner programm vara då får du en "riktig" mute...
Men kan jag koppla in en AEM i min S80 -00:a? Det verkar bara vara från -01 som det går efter vad jag har förstått.
Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg

Är det någon skillnad med grillen mot v[…]