Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Poperick
Hej!
Hämtade ut min S60 förra veckan.
Tänkte att jag skulle spela musik via Spotify på min Iphone 4 genom bluetooth funktionen. Jag får dock inget ljud till högtalarna i bilen när jag ska spela upp musiken.

Jag hör dock tangentljudet från min Iphone när jag loggar in på Spotify i bilens högtalare så själva anslutningen funkar men någon musik hörs sedan inte.

Vidare har jag även GPS i min Iphone 4. Använder Navigon. Får heller inget ljud till högtalarna i min bil via bluetooth.

Både telefonen och bilen har kontakt med varandra. Telefonfunktionen fungerar jättebra via bluetooth.

I bluetooth läget i displayen på bilen står det "strömmar".

Någon som vet orsaken?

Mvh,
Poperick
av 2444ever
Långskott, men inte så enkelt att du har för låg volym på mediavolym i telefonen? Har själv varit med om det, och skruvat på stereo o kollat anslutningar tills jag lite genererat höjt volymen i telefonen.
av trollerolle
Vet inte hur gammal bil du har? Men att "strömma" musik utan kabel fungerar nog endast från MY2012. På tidigare årsmodeller måste kabel mellan spelare och bil användas för musik.
av Poperick
2444ever skrev:Långskott, men inte så enkelt att du har för låg volym på mediavolym i telefonen? Har själv varit med om det, och skruvat på stereo o kollat anslutningar tills jag lite genererat höjt volymen i telefonen.
Jo, så var det...

Långskottet gick in :-)
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]