Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wabbe
Bild

Monterade backsensor idag och fick syn på denna underliga sak i bagageutrymmet. Den är fäst på hatthyllans ovansida men syns inte innifrån kupén, något till vänster (vä högtalare i bild). Det ser ut som att det går några elkablar till denna "rörstump" där den är fäst. Vet någon vad detta kan vara?
Senast redigerad av 1 Wabbe, redigerad totalt 0 gånger.
av znii
Ingen anning, men kan vara till CD-spelaren ?
Förberedande kablar för en eventuell förstärkade / subwoofer ?
av Pelle
Det du ser är bältesförsträckaren som utlöses vid en kollision och stramar åt bältet.
Användarvisningsbild
av CarMan
har du ingen bätre & större bild?
av Noodles
CD växlaranstlutning?
Eller trycksensorer för larm?

Gissar vilt :)
av S60AWD2.5T
Pelle skrev:Det du ser är bältesförsträckaren som utlöses vid en kollision och stramar åt bältet.
Japp rätt svar av Pelle! Bältessträckare för mittbältet bak.
Pilla inte på den för mycket.
Användarvisningsbild
av Wabbe
Bild

JA, tack alla! Nu kan jag sova lungt. Det är bältesförsträckaren för mittenbältet jag har sett. I en mjukvara som Volvo använder på verkstäder finns denna bild som stämmer bra. Så om fler undrar, pilla INTE på denna sak i bilen. Den innehåller saker som säger pang :wink: Då kan dåliga saker hända.
av Hemgårn
Wabbe skrev:Bild

JA, tack alla! Nu kan jag sova lungt. Det är bältesförsträckaren för mittenbältet jag har sett. I en mjukvara som Volvo använder på verkstäder finns denna bild som stämmer bra. Så om fler undrar, pilla INTE på denna sak i bilen. Den innehåller saker som säger pang :wink: Då kan dåliga saker hända.
hehehehe... ;) Bad things will happen.. hahaha! Skrattar gott åt det nu!
av znii
Låter som om du pillade lite för mycket på den :)
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]