Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jansson90
Tjena! Jag har ett problem med min 854, den SPRUTAR ut olja från påfyllnings locket och stickan.

Tänkte om det är någe med vevhusventelationen ?

Tips tack :)

Mvh
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det kan det ju vara, om inte både packningen till oljepåfyllningslocket och o-ringen på oljestickan är dåliga och inte tätar som dem ska.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hur ser det ut ifall du tar ur stickan när motorn går på tomgång, samt om du gasar lite ?
Har du gjort nåt speciellt med bilen innan detta felet kom.
SPRUTAR låter som det rinner ut ordentligt hela tiden. Kan du säga nåt om hur mycket det sprutar ?
av jansson90
sidhabo skrev:Hur ser det ut ifall du tar ur stickan när motorn går på tomgång, samt om du gasar lite ?
Har du gjort nåt speciellt med bilen innan detta felet kom.
SPRUTAR låter som det rinner ut ordentligt hela tiden. Kan du säga nåt om hur mycket det sprutar ?
Har inte prövat det där med stickan. jag köpte bilen, och då lös #Low oil lvl" lampan, och jag fyllde på, sen märkte jag att det läcker.. Sprutar och sprutar., jag kan tvätta motorn så det inte syns någe olje läckage, 1 mil senare så rinner det under bilen igen.. ska kolla det med stickan. :)

Kommer med update
av *pettson*
En inte helt ovanlig detalj är att low oil lampan totalt felindikerar.
Oljestickans nivå gäller alltid oavsett vad lampor visar.
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]