...

Moderator: Moderatorer

I Göteborg kostar 1 "liter" CNG 9.70kr efter en omotiverat hög prisökning under sommaren. Är helt övertygad om att Fordonsgas höjt priset på CNG parallellt med bensin priset bara för att de kan pga att de inte har någon konkurrens. Ungefär som att kunderna inte förstår att det inte är samma straff skattenivå på CNG som på bensin..........

Åkte ner till Skåne igår & tankade bortom Halmstad vid en Eon CNG station. Vad låg priset på där? 8.60kr per "litern" !!!! Tankade på hemvägen på en annan Eon station med samma pris.

Kan inte Eon öppna 1st station här i Göteborg ?!? Det skulle ju räcka för att Fordonsgas skulle vara tvingade att sänka priset till den nivå det skall vara.

Varje gång man får kvittot efter att ha betalat då man tankat bensin så känns det ju som att man får bensinslangen uppkörd i arslet....... Det är då själva fan om man ska behöva känna det när man tankar CNG oxå !
Vad menar du med CNG? = Är det Fordonsgas eller biogas?

Är Fordonsgas en tankstation? vet ej vad det heter där nere i Sverige..
---

Här på världens nordligaste tankstation kostar det 8,75 kr/m3. (Biogas)Bodensare med gasbil får dessutom 800 m3 gas gratis. Det är kommunen som gör biogas av matavfall.

/Kalle
~Kalle~ skrev:Vad menar du med CNG? = Är det Fordonsgas eller biogas?

Är Fordonsgas en tankstation? vet ej vad det heter där nere i Sverige..
---

Här på världens nordligaste tankstation kostar det 8,75 kr/m3. (Biogas)Bodensare med gasbil får dessutom 800 m3 gas gratis. Det är kommunen som gör biogas av matavfall.

/Kalle
CNG = Compressed natural gas...... min Bi-Fuel går på detta.

Fordonsgas är levarentören av CNG här i Göteborg (tydligen Eon neråt Skåne hållet)....dvs det är deras gasmackar.

Definitionen av ordet fordonsgas är enligt deras hemsida:

" Fordonsgas är inte bara namnet på vårt företag utan även samlingsnamnet på metangas för bilar. Fordonsgas kan utgöras av både naturgas eller biogas."

Vad har ni för leverantör uppe hos er? Ni har ju oxå billigare priser.... tydligen ingen hit att bo i Gbg området med bara Fordonsgas som enda aktör....
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
Okej. Jag menade naturgas när jag skrev fordonsgas :oops: så det är det du kör på?

Såvitt jag vet så är det kommunen som är leverantör här :wink: Tankstatonen är alldeles i närheten där de tillverkar biogasen av matavfall från privatpersoner och resturanger i stan.

Du kan läsa mer om du har tid och lust http://www.boden.se/db/web/external.nsf ... endocument

/Kalle
~Kalle~ skrev:Okej. Jag menade naturgas när jag skrev fordonsgas :oops: så det är det du kör på?

Såvitt jag vet så är det kommunen som är leverantör här :wink: Tankstatonen är alldeles i närheten där de tillverkar biogasen av matavfall från privatpersoner och resturanger i stan.

Du kan läsa mer om du har tid och lust http://www.boden.se/db/web/external.nsf ... endocument

/Kalle
Tack för länken Kalle !
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]