Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 420FORS
Hej!

Jag vänder mig till er i vädjan om att slippa knacka ruta och tjuvkoppla min egen bil. Har som rubriken beskriver tappat min enda nyckel till bilen, nu undrar jag hur jag ska göra.

-Ska jag försöka hitta någon kompis, kompis kompis, morbror, avlägsen släkting eller vem som helst med en nifåårty av samma årsmodell och hoppas den nyckeln fungerar? (Som det brukar göra på gamla audis(?))

-Är det ett alternativ att "slim jimma" bilen? Fungerar det så har jag ju likt förbannat ett problem med att jag inte kan starta bilen med nyckel.

-Kan en låssmed på något sätt hjälpa mig?

Är beroende av bilen då jag har arbetstider som ej passar lokaltrafiken så detta är ett problem jag helst vill bocka av så snabbt som möjligt..

Med hälsningar, 420FORS

:EDIT: Ett PM är kanske att föredra då kanske inte hela forumet bör veta hur man gör..
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du tar ditt chassienummer och går till Volvo reservdelsförsäljning så kan dom nog hjälpa dig men det kostar kanske en slant.

Mvh GK
av 420FORS
Sådär, tack för hjälpen. Det gick riktigt smidigt, behövde bara visa upp legget för Bilbolaget volvo så fick jag en nyckelkod som jag sedan gav till låssmeden sen var det klart o betart!

Med hälsningar, 420FORS
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Hur mycket fick du betala? Kul att veta. :)

Mvh GK
av 420FORS
Betalade 125:- för att få ut nyckelkoden & 153:- för en ny nyckeln. Köpte endast en nyckel för det kändes nästan för enkelt för att vara sant, eller vad tycker ni?

Kan tilläggas att koden var endast på 5 bokstäver/siffror!

Men hälsningar, 420FORS
av rd350
Där ser ni, allt är inte dyrt med original! :wink: Vilket annat märke kan du knata in till märkeshandlaren och säga att du har en arton år gammal bil och vill ha en nyckel till den för styvt tvåhundra kronor?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gå du tillbaka till låssmeden och fixa en nyckel till, det är dock en bra grej att ha en extra nyckel då nyckeln kan tappas bort eller gå av en kall vinterdag.

Mvh GK

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]