Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har bytt länkarm på min v70d5-03 nu. men innan jag provkör vill jag kolla så att inte drivaxeln har hoppat ur sitt läge med haveri som följd. detta hände mig en annan gång nämligen :( . har ruggat på den i sidled och tycker inte att det glappar någonting. Alltså från förarplatsen sett ryckt i den framåt och bakåt. Räcker detta. Tacksam för tips :D .
När jag var med på verkstaden för att få min kulled bytt så drog meken isär inre drivknuten utan att han märkte det. Dock hördes det väldigt tydligt när han snurrade på hjulen med bilen lyft på lyften, det skramlade rejält och lät illa. Så jag gissar att du kan kolla på samma sätt, lyft bilen så att båda framhjulen är i luften och snurra dem för hand.
Fred skrev:När jag var med på verkstaden för att få min kulled bytt så drog meken isär inre drivknuten utan att han märkte det. Dock hördes det väldigt tydligt när han snurrade på hjulen med bilen lyft på lyften, det skramlade rejält och lät illa. Så jag gissar att du kan kolla på samma sätt, lyft bilen så att båda framhjulen är i luften och snurra dem för hand.
OK. får prova när jag fått ny kuggkrans och monterat den. vill inte vara med om det igen. Eller faktiskt hellre vara med om det igen än att lämna in den på volvo:).
Ska jämföra med andra sidan också.
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]