Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70d5-03.
Är det som många säger att det är kalllödning i boxen? Alla trådar jag har läst som jag kommer ihåg om detta gäller 90 tals modeller. För ca 1000mil sen tog det ca 15 mil innan den tändes men nu har problemet blivit värre och värre. hur felsöker man?
Användarvisningsbild
av hollan
läs felkoder
1 kolla främre pullsgivarna (kuggkransen) 2 kolla främre kuggkransarna 3 kolla främre kuggkransarna 4 hjullagen...
oldtimersmc skrev:1 kolla främre pullsgivarna (kuggkransen) 2 kolla främre kuggkransarna 3 kolla främre kuggkransarna 4 hjullagen...
Hur ska det se ut om det är fel på kuggkransarna? Hur kontrollerar jag pulsgivarna?
Ska kolla snart. bara ta in ved först :cry: .
oldtimersmc skrev:1 kolla främre pullsgivarna (kuggkransen) 2 kolla främre kuggkransarna 3 kolla främre kuggkransarna 4 hjullagen...
Nu är veden inne och höger kuggkrans har spruckit:(

Vart köper man ny?
ljungbacken666 skrev:

Vart köper man ny?
YYYEEESSS! Fan vilken tur du har som hittade problemet på en gång!
Ja du köper ex på volvo kostar en par hundra styck kolla samtidigt att den sprukna kransen inte har averkat material från ABS-givaren för då kan du få problem i framtiden... men då vet du iaf vart du skall leta.
Ps kuggkransen heter pulsgivare, bra att veta då du står vid disken på volvo :D

Anledningen till att jag använde båda namnen dessutom som 1 2 och 3 är att det är ofta förekommande fel som dessvärre får folk att ge sig på den där "boxen" men mycket stora kostnader som slutresultat...
oldtimersmc skrev:
ljungbacken666 skrev:

Vart köper man ny?
YYYEEESSS! Fan vilken tur du har som hittade problemet på en gång!
Ja du köper ex på volvo kostar en par hundra styck kolla samtidigt att den sprukna kransen inte har averkat material från ABS-givaren för då kan du få problem i framtiden... men då vet du iaf vart du skall leta.
Ps kuggkransen heter pulsgivare, bra att veta då du står vid disken på volvo :D

Anledningen till att jag använde båda namnen dessutom som 1 2 och 3 är att det är ofta förekommande fel som dessvärre får folk att ge sig på den där "boxen" men mycket stora kostnader som slutresultat...
Du ska ha väldigt mkt tack iaf. ringde Volvo idag men kom inte fram. den automatiska telfonisten tjatade bara om deras öppettider. Blev arg som fan:). Sen kom jag ju på att det var lördag:).
Men som sagt. väldigt mkt tack:).

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]