Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av HenkeSmed84
Tjena!

Har monterat en hybrid dump på min 945:à som skulle funka när man har LMM men den vill fortfarande inte funka.
Varvar man upp bilen så lägger den av samt att det kommer ut luft ur dumpen. Nån som har en aning vad det kan vara för fel på den samt vilket av hålen i dumpen som är in/ut?

Mvh/ Henke
Användarvisningsbild
av Ticken
Lägg upp en bild på dumpen så får vi se hur den ser ut. Det är ju så att den givetvis måste monteras rätt för att fungera rätt.
Sen är jag skeptisk till hybriddumparna (eller öppna dumpar i största allmänhet på 940). Det lirar inte ihop med din motorstyrning pga av att du dumpar ut luft som din lmm redan mätt upp.
Samma sak sker med en hybriddump, fast mindre. Kan vara därför, om inte inkopplingen är felaktig som det inte fungerar.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Ett litet tillägg där.. Om du undrar hur man får det där balla dumpljudet i en 940 så finns det ett par lösningar.
Antar att det är därför som du monterade hybriddumpen från första början.

Antingen så river du ur ditt lh2,4 och kastar i ett eftermarknadssprut som mäter med mapsensor.. Dyrt? Ja. Mkt meck? Ja. Satans kul? Jajjemen. Då kan du trimma lite på riktigt också. 8)

Ett annat alternativ är att montera din lmm precis innan insuget. Dvs på röret mellan gasspjäll & ic. Dumpen kör du på andra sidan, mellan turbo & ic.
Har inte provat det själv, men har hört om folk som gjort det med gott resultat.

Mest ekonomiskt och enkast är att forma munnen i en cirkel och låta "phyyyyyyyssschh" så högt du kan när du växlar annars.

/Ticken
av turboälskare
Ticken skrev: Mest ekonomiskt och enkast är att forma munnen i en cirkel och låta "phyyyyyyyssschh" så högt du kan när du växlar annars.

/Ticken
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA tror jag garvar ihjäl mig! HAHA

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]