Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! häromdagen när jag växlade ner och svängde in i en rondell så började bilen helt plötsligt att blöddra. Den pendlar mellan 2-3 cylindrar under 2500varv. Kliver man över 2500 så får man 4 cylindrar igen och bilen går helt rent. Antar därför att det måste vara något med insprutningen, har jag rätt eller fel? vart ska jag börja leta tycker ni? ??:-/
Senast redigerad av 2 740gle88, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Var det en engångsföreteelse eller har du råkat ut för det flera gånger? Om det skett flera gånger, har det uppkommit under samma omständigheter? Går motorn bra på tomgång?

Mvh GK
av 740gle88
gnestakalle skrev:Var det en engångsföreteelse eller har du råkat ut för det flera gånger? Om det skett flera gånger, har det uppkommit under samma omständigheter? Går motorn bra på tomgång?

Mvh GK
Bilen går såhär hela tiden nu, och tomgången pendlar mellan 0-1500varv på 2-3 cylindrar
Sök på K-jetronic på nätet så kan du antagligen hitta felsökningsmanualer. En bov i det hela med tomgången kan vara tillsatsluftsliden. Jag förutsätter att du kontrollerat att luft och vakuumslangar inte läcker.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Sök på K-jetronic på nätet så kan du antagligen hitta felsökningsmanualer. En bov i det hela med tomgången kan vara tillsatsluftsliden. Jag förutsätter att du kontrollerat att luft och vakuumslangar inte läcker.

Mvh GK

Kollat vakuum slangar idag och ett t-kors var av men bilen gick varken bättre eller sämre. Problemet är inte tomgången det är att ta sig från 500varv till 2500, över 2500 går motorn på 4 igen. Kan det vara en pump som är halvtät? Mer gas borde väl betyda mer bränsle tryck? Alltså mer tryck som orkar mata igenom bränslet lättare om det är halvstopp? Är sån där insprutsrengöring ett alternativ som man slår i tanken?

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]