I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Undrar om man känner skillnaden? Jag kör nu med en multibox. 163 kontra det nya 195 kändes direkt! En annan bil :)
Undrar om det känns lika mycket 225 hk?
Vad tycker ni?
av kamilenski
Är det verkligen ingen som har lite att skriva?
Användarvisningsbild
av crumpets
Beror mycket på. Är det polestar vs box du tänker på?
I och med att polestaren även höjer laddtryck så du får både mer soppa OCH mer luft, kontra boxen som bara ger soppa(om det inte är nån modern box som även ger lite laddtryck på nåt dubiöst sätt) så lär du få mer kräm över i princip hela registret. Det lär mao vara 30 hästar som känns riktigt bra, ja.
av kamilenski
Min bil är en vanlig V70 2,4d -07 med 163hk. Till den köpte jag en multikanalbox som lovades ge 195hk. Och det gör den garanterat. Mycket stor skillnad! Den kopplades in mot två ställen. Turbo och trycksensorn.

Medan nu funderar jag på omprogrammering typ BSR gör. Dock med 225 hk/ Autotechtrim.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det lär kännas skillnad, men framförallt vara mycket mindre slitsamt för motor och soppapump.
av oldtimersmc
Jag har trimmat det mesta jag har och aldrig blivit nöjd, man vill alltid ha mer och vänjer sig vid den nya högre effekten på någon vecka.
Värsta jag har haft gjorde 0-100 på under 3 sek toppade nära 300, en MC tyckte den va slö efter några veckor

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]