Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dungen
Hejsan

Har precis köpt en V70 från -05 och är väldigt sugen på att stoppa in en originalsubwoofer i den. När jag åkte ner till den lokala Volvohandlaren så sa han att subwoofern har utgått ur sortimentet, men om jag hittade en så skulle de kunna installera den.

Nu är frågan, hur får jag tag på en sån? Har läst i en del trådar att skroten är ett bra ställe att börja leta på, jag har dock inte hittat någon på varken laga eller bildelsbasen. Har även läst att det kan komma upp subwoofers på blocket då och då, men inte hittat något där heller.

Hur är det med nya då? Går det att få tag på det? Hittade denna länk när jag googlade runt lite http://www.discountvolvoparts.com/p-115 ... eaker.aspx, kan det vara något och vågar man beställa sånt från USA?

Alltså, för att sammanfatta. Hur får man tag i en originalsub på bästa sätt?

Tack för alla svar!
av Bewsfroe
Har du lite tålamod så e det bara att leta på blocket osv. Såg en bas till V70 på blocket för några dagar sedan. 600 kr...
Användarvisningsbild
av wallbeeek
Det går att köpa den på Volvo också men inte som tillbehör utan som reservdel, men med alla delar som du behöver så lär det inte bli billigt!
av dungen
wallbeeek skrev:Det går att köpa den på Volvo också men inte som tillbehör utan som reservdel, men med alla delar som du behöver så lär det inte bli billigt!

Ok, hur går man till väga då? Ska man be dem söka i något speciellt register då eller?
av dungen
Tack Totan, har mailat på den men inte fått något svar. Vi får se om han svarar.

Ingen som har någon åsikt om importbasen? Blir ju ganska billigt med...
av Tobzter
dungen skrev:Tack Totan, har mailat på den men inte fått något svar. Vi får se om han svarar.

Ingen som har någon åsikt om importbasen? Blir ju ganska billigt med...
Bli nog billigare att låta backesljudbygge., bygga en åt dig och då blir det bättre ljud också
Såg att du inte bor i närheten av Sthlm. Men kontakta Mds eller brl ,om du ska lägga så mycke på en orginalbas, så prata med dom iställer
av dungen
Jo det skulle jag kunna göra, grejen är det att jag inte vill ha någon baslåda som står och tar plats i lastutrymmet och blev därför lite charmad av Volvos modell som ju inte syns.
av Tobzter
dungen skrev:Jo det skulle jag kunna göra, grejen är det att jag inte vill ha någon baslåda som står och tar plats i lastutrymmet och blev därför lite charmad av Volvos modell som ju inte syns.
Dom kan bygga i samma stuk som orginal under luckan fast med bättre resultat. Såg nån sådan på blocket förut också.
av dungen
Ok, hur blir det med inkoppling i originalstereon då? Kommer man t.ex. att fungera med dolby surrounden som sitter i HU-850?

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]