tmc kan säkert också erbjuda nån lösning i stil med BSR PPC men då är det säkert upp mot 5-6k som gäller vet ej har inte undersökt det .. och varför ladda om det flesta bilar idag kör ändå nån protocolgrej så dom kan se om du har ändret mjukvaren ändå ... om dom tittar efter det iaf ...
Nexus skrev:klart du kan chippa bilen, jag ska göra det och är inne på välja BSR då man själv sedan kan ladda in programvaran om bilen måste in på verkstaden för något uppgradering av mjukvaran. Vet ej om TMC gör det gratis om man en gång chippat hos de?
jag nekar att tro att det koster mer att få chippat en volvo från 99 än det gör att trimma en audi från 08 ... har ändå skickat en del folk till thomas och max pris jag hört om var 3900 for en 2010 audi TT RS... men jag kan ringa han i dagarna och höra han vad han ska ha
SubMarine skrev:Trimmjukvara till 99- och nyare brukar kosta runt 5000kr. T.o.m -98 där man bara löder in ett nytt chip brukar vara billigare, runt 2500kr. Rent spontant borde det vara billigare och enklare att bara ladda in ny mjukvara vid OBD, men någon kanske vet varför det inte är det i praktiken? :)