Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av michaelk
nån här som kan eller vet nån som kan renovera en sån låda utan att det kostar 30 papp.. jag har fått tag i en låda som gått 12000 mil och det är inget fel på den men tänkte man kanske kunde renovera den och jag vet inte om dom kan förstärka dom med men iaf renovera den så att den är som ny innan man sätter på den .. for med min körning är det inte OM men NÄR min låda pajar .. redan lite problem med den ju växlar lite hårt ibland och har ju nått fel på den

råd mottages gärna
av michaelk
jo det var min plan med den nuvarande som sitter på men skulle vilje ha en renoverad liggandes till när den går sönder ... min erfarenhet med automatlåder är att dom alltid går åt helvete på nått tidspunkt .. ofta rätt snabbt specielt på en trimmad bil ju
Krasst sett så är det ju ingen egentlige ide att brarenovera en låda om du vet at du kör sönder dem. En renoverad låda behöver ju inte hålla längre, för det beror ju varför den rasar. Har du till exempel för hög temeratur i lådan så rasar en gammal låda lika fort som en spritt ny.

Sen är ju dessa lådor inget at ha vid trim, speciellt inte om man utnyttjar effekten ofta och gärna. Då lär man börja fundera på en förstärkt låda, och det blir dyrt hur man än gör. Ett billigare alternativ om man har sån tur att det räcker är ju att uppgradera kylningen av lådan. För den oljekylare som sitter i kylaren nu räcker inte om du börjar trimma och dessutom köra hårt. Man måste ha en till kylare.
av michaelk
det var precis det som var min tanka altså att kyla en renoverad låda bättre då borde den ju hålle bättre , kylningne vet jag är viktig då jag haft 6-7 chrysler voyager .. och deras lådor går sönder pgav för dålig kylning och klena oljekanaler...

den låda som sitter i har gått 27000 och är ibland lite konstig .. kanske en sköljning är tillräckligt men på nått tidspunkt kommer den dö det vet jag .. och då skulle det ju vara trevligt att kunde sätta på en som i stort sett är som ny och extra kyld...

vad kostar forstärkte lådor och kan man forstärka en originallåda så den håller?
av michaelk
det är väl inte så farligt for en förstärkt låda.. jag betalde 36000 danska i danmark for att få renoverat en Voyager låda .. som tillmed gick sönder 3 dagar efter .. tur det fanns garanti

men då tillbaka till frågan .. var får man köpt en sån eller gjort en sån?
av michaelk
nå det behövs inte min kompis i polen som kör t5r sj satta mig precis i kontakt med hans kompis som har ett firma som håller på med precis detta med 23 års erfarenhet

en vanlig renovering liggar på ca 2500-3000 SEK en renovering och forstärkning så den klarar 400 hästar och hårdare körstil liggar på ca 10-12000 SEK inkl kodning af styrbox och 6 månaders garanti oavsett mil... och därtill kommer max 2000 i frakt...

så det är ju ca halva priset än här i sverige
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]