Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carlsen
Hej

Har ett litet problem med min V70 2,4t -02 Ocean Race.
Det är när man gasar på lite extra som det kännas som att den rycker lite ibland och när man ska varav ur den lite så känns den lite orkeslös på trean och fyrans växlar från 2500 varv och uppåt. Det känns som om den motarbetar nästan accelererar inte alls som jag tycker att den ska göra. Om man släpper gasen å ger på igen så kan det bli en helt annan fart i motorn.
Om man "gubbkör" å inte varvar speciellt mycket å tar det lugnt så går den hur bar som helst. Men man vill ju gärna kunna kunna använda turbon någon gång ibland iaf :)

Någon som har några förslag på vad det kan vara? spjälläges givaren läste jag någon stans att det kunde vara någon som vet mer om det? Eller kan det vara spjälhuset som krånglar. Eller är det inte på dom modellerna som det var strul med spjällhuset?
av carlsen
Arne skrev:Är bränslefiltret bytt på senare tid?
Vet inte har nyligen köpt bilen. Den har gått snart 17.000mil å är alltid servad hos volvo borde det inte vara gjort då?

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]