Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aelgen
Hej.

Polaren upptäckte nyss att lacken på listen, som går över vindrutan, längsmed railsen på hans T5 -02 börjat bubbla längst ned på A-stolpen. Är det rosten som redan är på ingång, eller är listen gjord av rostfritt material, d.v.s plast, komposit eller aluminium?
Kan det verkligen komma rost på en så pass "ny" V70? Har aldrig sett någon rostig V70, inte heller någon rostig S80, S60 eller S70.
av Fred
Listen är plast och lackbubblor där ett jättevanligt fel just på dessa bilar. Dålig konstruktion helt enkelt. Har för mig att jag läst att Volvo lämnat någon slags goodwill på detta tidigare men är inte säker. Jag har samma problem med min -02:a men kommer troligen inte göra så mycket åt det.
av DaXX
Listerna på min S80 såg vidriga ut när jag köpte den 07. Dock fanns inga bubblor men jag lämnade ändå in dem på omlack våren 08. Minns att lackeraren dömde ut materialet direkt och sa att det är bortkastade pengar, men jag ville ändå ha det gjort.
Nu ser dom inte lika vidriga ut, men ett år till så är de lika fula igen. Lackeraren hade därmed rätt. Hämtade lister från en 05:a på skroten som såg fina ut, men efter att ha undersökt dem närmare så börjar dessa också mattas ut i kanterna (vilket jag inte såg då) och längst ner på A-stolpen finns dessa bubblor du nämner. Meningen var att jag skulle låta lacka dessa i bilens färg, men kvalitén verkar inte vara bättre trots att de är nyare...

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]