- fre 29 jul 2011, 03:32
Sådär, då var man hemma från första riktiga turen i nya bilen, och jag är banne mig ännu mer nöjd nu! Hade ställt in mig på att både chippa och bygga baslåda, men chippet får nog vänta till efter vintern och med en ny huvudenhet så spelar ju originalhögtalarna helt ok. Kommer dock att byta frontsystemet till något lättdrivet med lite mer distinkt diskant, för det saknar jag en smula.
Har oxå pratat med den tidigare ägaren, en äldre herre som köpte bilen ny, och han hade ingenting att anmärka på, vilket man kan förstå när man tittar på och kör bilen. Motorrummet är kliniskt rent och ser nästan nytt ut.
Det enda jag har att anmärka på är att halvljuset är väldigt kort (xenon). Påtalade för handlarn att de skulle titta på detta då jag har flera vänner som kör Volvo med xenon och oxå har haft problem med detta. Försökte att justera upp ljuset själv, och det gick bra på ena sidan. På förarsidan däremot var krysspåret längst ner i ställskruven (som är i plast och dessutom går att ställa med insex) helt slut, och hur jag än skruvade på den så rörde sig inte lampan. Nån som vet om detta går att åtgärda utan att byta hela strålkastaren? Misstänker att det är nåt vred eller nåt som hoppat ur. Eller misstänker och misstänker, jag hoppas :)
När vi ändå är inne på ljuset så är jag ganska säker på att det kommer räcka med 50W xenon i helljuset. Det parat med vita LED i position och LED alternativt Xenonlook i dimljusen så är saken biff. Någon som har satt LED i dimljusen? Blir det bra?
Fy fan vad jag är nöjd! :D
Även om man inte kan någonting om någonting kan man alltid tycka en jävla massa om allt