Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av michaelk
jag skall byta övre motorbussning på min bil och har pressat ut gamle bussning och nya ska i .. men hur skall den venda? där finns en pil på varje sida av bussningen vilket håll skall den peka och vilken sida skall man titta från? altså metallräret som bulten skall igenom är förskjutet från centrum ..
av michaelk
ja men jag har en hydraulgrej som jag lånt till att pressa den in hehe jag slog ut den gamla med en skruvmejsel och tänkte jag kunde banka den nya in .. ja eller hur hahah jo skulle väl kunde åka titta på min kompis 850 t5r borde väl nästan vara samma .. vet ingen som har en v70 bara nyare modellen och där är det ju en sån som sitter mellan fjäderben och sen på motor
Dalmans skrev:Minns faktiskt inte
Största problemet jag hade var dock att få i bussningen då den är ca åtta nummer för stor.

Jämför med någon annan bil? Min är tyvärr inte i närheten
Användarvisningsbild
av Carina
michaelk skrev:jag skall byta övre motorbussning på min bil och har pressat ut gamle bussning och nya ska i .. men hur skall den venda? där finns en pil på varje sida av bussningen vilket håll skall den peka och vilken sida skall man titta från? altså metallräret som bulten skall igenom är förskjutet från centrum ..
Pilarna ska vara riktade mot varandra så metallpinnen går fritt i hålet, är dom inte det kommer du att se att packningen inte ligger kant-i- kant runt om.

När jag bytte min "fuskade jag då jag inte fick in den och "fasade" kanten.... fram med en stor tvinn.... och vrid.... en del svordomar blev det men tillslut gick den i 8)

Jag fick inte bort armen från turbinväggen så jag använde det välkända ögonmåttet.... då ser du ungefär hur hålet ska ligga.

Ett litet råd.... (som funkade för mej)
På armen finns en kant.... har för mej att den är undertill...
Placera armen så du slipper bråka med den när packningen sitter...
Värmare XC60 22-

Och då va motorn 25 grader varm alltså[…]

Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller du[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]