Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SilverJ
Hej,
Lyckades missa en låg liten refug på vägen hem... På något mystiskt vis hade den förflyttat sig ut i min körbana. Nu har jag en liten 2cm reva på sidan av däcket.
Någon som vet om jag kommer behöva byta båda framdäcken? Kan man på något vis "laga" eller går det bra att åka ändå?
Mvh
Johan
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=2095
Användarvisningsbild
av hollan
om det är väven som man ser där så är det bara till och byta däck inget och tumma på
Användarvisningsbild
av SilverJ
Var på Volvo idag och däcket behöver bytas.
Försäkringen kommer att täcka kostnaderna så länge det är en skada på fälgen. Fälgen är skadad, 1cm repa. :) Konstigt system det här. Jag ringer försäkringsbolaget och säger att jag egentligen bara skulle vilja att de byter däcket åt mig. Då får jag till svar att de inte täcker så länge fälgen inte är skadad men om den är det så täcker de både fälg och däck. Så nu:
-Har jag hyrbil i två dagar.
- Får ett nytt däck
- Får ny fälg
Allt på försäkringen... (Börjar förstå varför premierna är så höga...)
av Lövet
Du betalar väl en självrisk för det?
Användarvisningsbild
av SilverJ
Nej har ingen självrisk i mitt avtal. Det fungerar oftast så här att man inte har självrisk här.... Är dock lite orolig för att det kommer att förändra min bonus formula... :/
av Steff 99
Det går inte att jämföra försäkringsvilkor i olika länder , därför blir frågan ganska förvirrande eftersom TS bor utanför Sverige.
Användarvisningsbild
av SilverJ
hmm. frågan? Jag har väl endast frågat om jag kan åka på däcket? Gissar att det är samma i Sverige som i Luxembourg? :)
av Steff 99
SilverJ skrev:hmm. frågan? Jag har väl endast frågat om jag kan åka på däcket? Gissar att det är samma i Sverige som i Luxembourg? :)
Ursäkta att jag svarde fel.. :roll:
Tyckte att du i ditt andra inlägg hade upp försäkrings och ersättnings
frågan...men, men !!

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]