Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Såg en Xc60 ocean race i Växjö Live idag, Snygg absolut! Men vad mörk färgen är! Eller lurades jag av det mörka tråkiga höstvädret :) Förlåt sommarvädret :)?
Användarvisningsbild
av Funk
Den nya Ocean Racefärgen är ganska mycket mörkare än den gamla, så det var nog inte bara vädret....

/Thomas
av erikx
Gurra82 skrev:Såg en Xc60 ocean race i Växjö Live idag, Snygg absolut! Men vad mörk färgen är! Eller lurades jag av det mörka tråkiga höstvädret :) Förlåt sommarvädret :)?

Hej Gurra82!

Det var kanske min bil du såg :lol: Ja visst är färgen mörkare, men i mitt tycke mer marin och inte så "vass" som tidigare VOR-bilar. Det här med färger är ju alltid en smaksak. Jag tycker färgen är snygg. Skall jag klaga på något är det färgen på panelen som sitter på mittkonsolen inne i bilen, som har en mycket obestämbar färg som skiftar i "brunt-blå-lila någonting". Jag tror att denna panel hade varit snyggare i aluminum med sin speciella VOR-dekor.

Erik X

PS: Kolla gärna mina bilder i fotogalleriet under XC60.:DS
av mattiasm
Fick min V60 Ocean Race T3 igår-kanonfin! Den nya blåa färgen är absolut mörkare, men också "djupare", tycker själv den är riktigt fin. Angående mittkonsolsfärgen får man den mörka om man beställer den mörka läderklädseln, och den ljusa om den ljusa läderklädseln beställts (åtm på V60..). Riktigt nöjd med bilen såhär långt (vore väl f-n annars..), men förstår verkligen inte varför inte Kronograf-instrumenten ingår i VOR-paketet, som den ju gör i Summum. Jaja-som sagt nöjd ändå! :D
Användarvisningsbild
av Gurra82
erikx skrev:Hej Gurra82!

Det var kanske min bil du såg :lol: Ja visst är färgen mörkare, men i mitt tycke mer marin och inte så "vass" som tidigare VOR-bilar. Det här med färger är ju alltid en smaksak. Jag tycker färgen är snygg. Skall jag klaga på något är det färgen på panelen som sitter på mittkonsolen inne i bilen, som har en mycket obestämbar färg som skiftar i "brunt-blå-lila någonting". Jag tror att denna panel hade varit snyggare i aluminum med sin speciella VOR-dekor.

Erik X

PS: Kolla gärna mina bilder i fotogalleriet under XC60.:DS
Färgen är absolut snygg, Kan kanske varit din bil, om du har en son eller dotter som övningskörde så var det garanterat du :D Snygg bil du har köpt iaf

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]