Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bränslepumps elelr huvudreläet brukar vara vankliga fel i såna lägen. Vilket av dem som är troligast beror på hur lång tid det tar innan man kan starta. Måste den kallna innan den startar så rä det huvudreläet. Annars är det bränslepumpsreläet.
jag får åka o inhandla båda på volvo hittade inte huvudreläet på skruvat hittade bara bränsle reläet. jag är tyvär inte så kunnig på volvo men sitter båda reläna under huven i säkringsboxen? eller finns dom på olika ställen?
Ringde volvo idag och frågade efter huvudreläet men han viste inte vilken jag menade sa att den sitter ovanför kylaren men han viste endå inte vilken jag syftade på, så jag får testa med bränsle reläet först. bilen går ju att starta direkt efter den dött fast det blir lite svårare efter varje gång och hålle igångr lite mindre tid.
På V70/s70 som ju fick en extra relä/säkringsbox vid v fjäderbenstorn är huvudrelät flyttat från kylaren till denna box.
Har byggt om min 850 till denna placering för att lätt flytta både system/huvudrelät och luftpumpsrelät som där sitter mycket bättre än nere vid luftpumpen som det gör original på 850.
Så lyft på locket och titta på lappen så står där vilket relä det är.
Luftpumpen om du har en sån har ett likadant relä så du kan skifta de två för att kolla om det är det som är felet. Alternativt så byglar du mellan de två grova stiften i relähållaren till systemrelät.
Nästa elbil från Volvo?

Håller med, tycker designen ändå[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]