- mån 25 jul 2011, 14:48
Ja, som rubriken lyder, jag har ett klonkande ljud ifrån höger sida på min 850 SE -96
Det började typ när jag köpte bilen i april, sedan dess har det bara blivit värre och värre.
Ett tag lät det inget när jag svängde vänster, men nu låter det hela tiden. :S
Kan det vara drivknuten? eller hjullagret?
Tacksam för hjälp!
edit: Bytte krängningshämmarstaget idag i hopp om att detta var felet, det var det inte, har även läst runt lite och sett att fjädersätet är ett vanligt förekommande fel, kan detta stämma in på min bil? hur bär man sig i så fall åt för att byta ett sådant?
Har köpt ett fjädersäte idag när jag ändå var på biltema, blömde dock att köpa med mig en fjäderbenslagring också.
Det började typ när jag köpte bilen i april, sedan dess har det bara blivit värre och värre.
Ett tag lät det inget när jag svängde vänster, men nu låter det hela tiden. :S
Kan det vara drivknuten? eller hjullagret?
Tacksam för hjälp!
edit: Bytte krängningshämmarstaget idag i hopp om att detta var felet, det var det inte, har även läst runt lite och sett att fjädersätet är ett vanligt förekommande fel, kan detta stämma in på min bil? hur bär man sig i så fall åt för att byta ett sådant?
Har köpt ett fjädersäte idag när jag ändå var på biltema, blömde dock att köpa med mig en fjäderbenslagring också.
Senast redigerad av 1 Brohlin, redigerad totalt 0 gånger.
- By JohanES