Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ToCa
Har försökt söka på sidan utan att riktigt få svar på min fråga. Så nu prövar vi här istället.

Jag köpte för drygt en vecka sedan en Volvo 70n. Då mer eller mindre helt felfri.
Efter några dagar så gick helt plötsligt inte stolsvärmen längre att slå igång, inte heller bakrutevärmaren eller avstägningen till rörelsevakten i larmet som sitter i samma konsoll. Knapparna är helt döda. Däremot fungerar värmen till framrutan och STC knappen.
Har kontrollerat säkringarna, skruvat isär panelen och kollat kontakterna men kan inte hitta något fel.
Finns det något mer jag kan göra? Någon annan som haft liknande problem?
Användarvisningsbild
av wissel
För min del börjar jag ALLTID all felsökning med att lyfta Minuspolen på batteriet i 30 minuter.
Laddar batteriet under tiden.
Billigt ..... så får styrenheterna gå ner i vila och starta upp med nytt fräscht batteri.
Kostar graatis. :-)-)
av ToCa
Ja batteriet kopplade jag bort när jag skruvade ner instrumentpanelen. Då hölls det säkert bortkopplat minst en timme, men det hjälpte inte. Men eftersom 3 olika knappar/funktioner la av på samma gång så känns det ju lite som att felet ligger i knappsatsen på panelen...
Har läst felkoderna men får ingen indikation på att stolsvärme eller Bll knappen skall ha något fel...
Visst klarar jag mig utan stolsvärme men när man har hund så vill man gärna ha en fungernade BLL funktion på bilen.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]